top of page
  • Alex Costa

Cum afli pretul unei cutii personalizate?

Daca cauti online care este pretul unei cutii de carton cu personalizare iti vei pierde rabdarea. Nu datorita preturilor sau detaliilor tehnice. Mai degraba datorita modului complicat si neprietenos al ofertelor pentru aceste ambalaje.


Din acest motiv ne-am gandit sa iti vorbim de 4 specificatii tehnice ale cutiei tale pe care daca le stii te vor ajuta sa obtii un cost de productie mai repede si usor. Mai mult, acestea le poti folosi pentru orice model de ambalaj din carton, hartie sau polietilena.


Sigur ai inceput cautarile avand in minte un design sau o strategie de marketing vazuta in alta parte. Este excelent. Cauta sa vezi cat mai multe produse ambalate in cutii pe rafturile magazinelor. Produse similare cu ale tale. Vezi ce culori si imagini folosesc. Care este vibe-ul lor.


Nu ignora nici materialele din care sunt fabricate: carton lucios, carton special kraft, hartie mata, plastifiata, stantari neobisnuite, printari cu culori speciale metalice.



Sa nu iti scape nimic. Aduna cateva imagini cu produse care iti plac in mod deosebit. Acestea iti vor fi utile in momentul in care vei completa brieful de creatie pentru design. Brieful il ajuta pe designerul grafic sa iti livreze grafica publicitara mai repede si mai bine.


Dar toate cele de mai sus au legatura in primul rand cu designul, cu imaginea care o tiparim.


Pro Tip! Designul creativ mixat cu experienta in tiparul publicitar iti livreaza cel mai des o cutie spectaculoasa petru brandul tau.


Vrei sa iti aratam cum? Putem sa iti pregatim o propunere pentru proiectul tau daca ne trimiti un mesaj cu ce iti doresti.


Dar sa vorbim acum si de carteristicile importante in productia cutiei noastre! Iata-le:


1. Tirajul cutiei personalizate

2. Materialul din care se produce cutia

3. Dimensiunea cutiei

4. Finisajul


Aceste detalii tehnice te ajuta sa castigi timp si sa economisesti bani in obtinerea unei cutii de care sa fii multumit. Gasesti mai jos la ce detalii sa fii atent:


1. Tirajul cutiei personalizate


Cantitatea este primul lucru la care sa te gandesti cand esti interesat de un pret decent.

Un tiraj optim pentru cutii incepe de la 500 de bucati. Cu cat creste tirajul cu atat se reduce mai mult costurile per bucata. Stanta folosita pentru a forma cutia are un cost fix care se imparte la intreaga cantitate.



Pretul unei stante pentru tiparituri porneste de la 50 de Euro si poate ajunge si la 500 de euro. Tine minte legat de tirajul pentru tipar: tiraj mare, pret unitar mic.


Calculeaza-ti necesarul de ambalaje pe o perioada mai lunga. Comanzi o cantitate mai mare obtii pentru a obtine un pret mai bun.



2. Materialul din care se produce cutia


Cartonul sau hartia din care este confectionata cutia influenteaza este cel 30% din pretul de productie. Poti alege un material economic foarte folosit in Romania: cartonul duplex albit.



Daca ai un produs ieftin. Insa daca ai un produse premium sau cu dimensiune mica ( de exemplu bijuterii, parfumuri, prajituri) iti recomandam un carton premium. Gama Fedrigoni sau Artika are un raport calitate bun.


Un carton special da produsului tau o pozitionare premium. Iar un produs premium se reflecta direct in venituri. Pana la urma nimeni nu refuza o crestere a profitului cu o mica investitie.



3. Dimensiunea cutiei


Ca sa calculezi de cata hartie, cerneala si alte materiale tipografice ai nevoie pentru producerea unui ambalaj ai nevoie de dimnesiunea lui. Se calculeaza exact cand cutia este desfacuta, plana. Dar tu poti sa dai si dimesiuni aproximative ale cutiei gata formate: lungime, latime, inaltime.



Un alt lucru important la folosirea oricarui ambalaj are legatura cu logistica si expunerea la raft. Rafturile magazinelor si depozitelor au dimensiuni standard. Ca sa expui pe ele trebuie te incadrezi dupa inaltimea raftului. Daca vrei sa iti optimizezi expunerea.


Iar in privinta logistici, livrarea este o provocare pentru costuri. Stii bine ca costul livrari pentru un palet de marfa ori colet prin curier este influentat de dimensiunea expeditiei.


Grafic designerii din agentia noastra au experienta si pot sa te ghideze ca sa obtii cutia la dimensiunea optima. Asa ca ai scapat si de aceasta problema.


4. Finisajul


Un lucru tot mai des folosit in industria amabalajelor este legat de finisajele care imbogatesc aspectul. Inobiliare tipografica este numita in limbajul tehnic.


Au trecut vremurile cand se realizau cutii simple doar cu scopul de protectie. Poti alege “infrumusetearea”dintre: plastifieri lucioase sau mate, culori metalice, embosari, lacuiri selective si lista poate continua.


Cutiile din industria produselor de ingrijire personala, bijuterii si electronice folosesc cele mai scumpe finisaje.


In concluzie: tirajul, tipul cartonului, finisajele, dimensiunea si designul cutiei sunt informatiile care te ajuta in obtinerea unui pret cat mai corect.


In ultimii ani raspandirea cu raspandirea comertului online, designul si printul cutiilor personalizate pentru livrare a cunoscut o crestere importanta. Anul 2020 a schimbat comportamentul cumparatorilor, datorita restrictiilor. Coletul livrat a devenit elementul in jurul caruia pivoteaza marketingul afacerii.


In acest moment coletul are urmatoarele roluri importante pentru marketing:

· Protejeaza produsul

· Transporta produsul

· Livreaza produsul

· Promoveaza produsul

· Face urmatoarea vanzare

· Fidelizeaza clientul


Ultimele 3 roluri au crescut considerabil in ultimii 2 ani si in Romania.

Enumerand toate aceste roluri parca nu mai consideri cutia de carton o cheltuiala logistica suparatoare. Asa ca mai adauga un rol si o transformi intr-o investitie de promovare si prospectare pentru noi vanzari.


Cum poti transforma cutia cu livrare in instrument de marketing?


Simplu, prin 2 metode: realizezi o cutie cu design grafic irezistibil si cu ajutorul ei la fiecare livrare distribui inserturi personalizate. Pentru o rata de succes crescuta este recomandat sa le folosesti pe ambele simultan. Si sa le complementezi si cu alte metode de advertising.


Nu este dificil deoarece cele 2 metode sunt extrem de adaptabile oricarui domeniu de activitate si campanii de marketing.


Iata mai jos si cateva modele de cutii dupa modul de realizare a lor.


Tipuri de cutii din carton ce se pot personaliza 100%

In piata europeana exista 3 tipuri de recipinente din carton cel mai des utilizate in ambalare:

A. Cutia de carton pliabila
B. Cutia rigida
C. Cutia de carton ondulat

Toate aceste tipuri sunt realizate din cartoane de diferite grosimi si rigiditati in functie de ce scopul ambalarii. Si toate se pot personaliza prin tiparirea offset ori flexografica cu o grafica publicitara care sa iti sustina campania de promovare.


Pentru inceput iti alegi cutia de carton potrivita. Ca si recomandare sa stii ca o cutie de buna calitate personalizata creste valoarea produsului livrat. Conform unui studiu arata ca 44% dintre consumatori considera ca un ambalaj de calitate ofera senzatia unui brand mai valoros.


A. Cutia de carton pliabila

Cutia pliata este cel mai raspandit model de cutie. Confectionata din carton mai gros (de obicei duplex albit) are un pret mediu de productie si este usor de format cand ambalezi. Nu sunt foarte durabile insa au avantajul tipariri rapide si a folosirii usoare.


Cutia-carton-pliata
Cutia de carton pliabila cu personalizare. Este usor de despozitat si utilizat.

Cand sunt folosite pentru expunere pe rafturi, in retail, li se pot realiza prin stantare ferestre transparente cu o folie de protectie din plastic.


Pentru o nota de eleganta se pot adauga diferite inobilari tipografice: plastifiere mata sau lucioasa, lacuire selectiva, culori speciale metalice ori Pantone.


Sunt alegerea perfecta pentru industria cosmetica, a produselor de lux, bijuteriilor, ceaiurilor, sapunurilor, lumanarolor, obiectelor mici de décor.



2. Cutia rigida

Este o cutie formata in mod obisnuit din 2 bucati separate: capacul si cutia propiu-zisa. Cutia de telefon ori pantofi sunt cele mai intalnite exemple. Este un ambalaj rigid care nu se pliaza sau indoaie. Se confectioneaza din mucava (un material folosit industria tipografica similar unei pasle groase si rigide) pe care se casereaza cartoane speciala ori autocolant personalizat prin tiparire.


Cutie-carton-rigida
Cutie de carton rigida personalizabila. Abordarea premium a marketingului prin ambalaje personalizate.

Este cea mai scumpa cutie din carton si este folosita pentru produsele luxoase: parfumuri, bauturi, bijuterii si accesorii, medalii, trofee.


3. Cutia din carton ondulat


Acestea sunt cutiile de culoare maro natur (kraft) folosite pentru coletarea si transportul volumelor mari. Insa sunt folosite si in industria alimentara la cutiile de pizza sau in florarii pentru cutiile cu aranjamente florale.


Cutie-livrare-online
Cutie personalizata pentru livrarile magazinelor online.

Cartonul ondulat cel mai des personalizat este format din 3 straturi: 2 placi cu o ondula in mijloc pentru rezistenta. Este modelul de cutie care are cel mai optimizat flux de productie, fiind si cel mai prietenos cu mediul.


Se personalizeaza print tipar flexografic daca avem culori simple si liniare sau offset daca se doreste policromie.

Daca ai un ai vazari online prin e-shop, aceasta este cutia “mailer” de care ai nevoie pentru livrarile tale.



In acest moment stii detaliile tehnice pentru estimarea unui unui cost de executie pentru aceste ambalaje. Ar trebui sa ai si cateva imagini cu cutii ce ti-au atras atentia. Asa ca poti cere un pret pentru productia cutiei si pentru crearea graficii care sa o personalizeze.


Daca iti doreti sa economisesti timp si sa te concentrezi asupra vanzarilor, urmatoarea ta oprire sa fie la ArtBazar Advertising. Dintr-un singur loc poti sa obtii 2 lucruri in acelasi timp: designul grafic si productia cutiei de carton.



Marketeri si graphic designeri agentiei pot sa raspunda oricarei provocari datorita experientei. Astfel poti evita capcana unui ambalaj cu aspect ieftin ori care sa se piarda pe raftul magazinului.


 

Daca esti interesata si de alte servicii de marketing complementare poti sa vezi si:




bottom of page