3 idei simple pentru un logo reusit

In realitate ar fi mult mai multe dar hai sa pastram lucrurile cat mai simple de implementat si pentru a face economie de timp si resurse. Pana la urma aceste lucrurile care nu sunt complexe dureaza mai mult si sunt mult mai utile.


Ce inseamna un logo ‘’reusit’’ este greu de definit si pentru noi. Pentru ca fiecare dintre noi defineste cuvantul ‘’reusit’’ in felul sau.

Dar putem sa spunem ca daca atrage atentia clientilor si este usor de recunoscut atunci am facut o treaba buna cu un logo reusit.


Munca noastra in designul pentru marketing este sa cream un logo cu o forma care sa il faca cat mai usor de inteles si memorat. Sa te reprezinte. Insa intodeauna sa placa clientului in primul rand. Sa fie adaptabil cand va fi folosit in diferite situati: online, ambalaje, print, signalistica dar si potrivit domeniului in care este. Pana la urma folosirea unor elemente industriale pentru sigla unei cofetarii nu e cel mai potrivit lucru.

Ce este un logo? In limba romana ar mai fii inca 2 denumiri care ar reprezenta acelasi lucru: sigla ori emblema. Deci, un logo este o imagine, un text, un element grafic sau o combinatie dintre cele enumerate. Acesta simbolizeaza o afacere, un produs sau un serviciu.

Dar gata cu teoria! Hai sa iti aratam 3 idei simple pe care le-am descoperit si aplicat de-a lungul timpului in procesul de realizare a unui logo:

  1. Simplitate

  2. Culori

  3. Litere

Anatomia unui logo: element grafice, text si culori

1. Simplitatea


Da, un logo cat mai simplu ca si imagine este mai usor de inteles si memorat. Poate esti tentat sa iti faci o gravura renascentista ori un blazon nobiliar, dar nu! Aceasta este calea sigura spre confuzie oricat talent se consuma cu realizarea lui. In plus, nu vei fi lipsit de provocari in executie ,daca vei inscriptiona o masina, vitrina de magazin ori personaliza pixuri.

Logourile bune prezinta ceva unic, memorabil, fara sa fie incarcate.


2. Culorile


Culorile pot influenta comportamentul cumparatorului. Sau pot transmite stari. Regula este similara ca si in desginul vestimentar: culori cat mai putine. Cu un contrast cat mai bun intre ele. Iar folosirea culorii negre in orice sigla, este o alegerea excelenta. Spre diferenta de culoarea “somon fumee”/ ‘’verde ou de rata’’, care pentru doi oameni chiar din aceeasi familie insemna ceva diferit.


3. Literele


Se mai numesc fonturi sau textul. "Scrisul"! Destul de multe denumiri pentru acelasi lucru: numele brandului. Literele de tipar, clare, mari si lizibile sunt cele mai folosite. Scrisul frumos, de mana ceva mai putin. Dintr-un motiv simplu: este greu de citit, oricata eleganta presupune. Si inca un lucru destul de des intalnit in ultimii ani, pe care nu il recomandam: folosirea fonturilor subtiri, foarte subtiri. Este in voga pe digital, insa in print si signalistica (cutii personalizate, print, reclamele de pe cladiri: firme, mash-uri etc.) mai putin. Si nu e usor de citit nici pentru cei cu vederea slabita.


In concluzie: simplitatea si claritatea sunt abordari sigure in procesul de brandig. Daca esti curios si de alte idei legate de designul reusit pentru logoul tau, intreaba-ne.


Nota! Toate logo-urile si elementele grafice folosite in acest articol pot avea drepturi de autor.


©2021 Art Bazar. Toate drepturile rezervate.

Art Bazar I Baicului 64, Bucuresti, Romania I tejghea@artbazar.ro I 004 0774 558 276

  • Fb_ABazar
  • Insta_ABazar
  • In_ABazar