Crearea unui logo design pentru cineva la inceput de drum este una din cele mai importante etape in antreprenoriat. Dar cu ajutorul celor 3 idei simple pe care le gasesti mai jos il poti obtine mai repede si usor.
Primele saptamani trec repede si sunt coplesitoare cu activitatile administrative. Astfel ca pentru realizarea unei identitati vizuale care sa iti cladeasca notorietatea ramane timp putin.
Momentul pregatirii ideilor pentru designul lui este putin confuza si intimidanta. Volumul de informatii este coplesitor la o scurta documentare pe orice blog de marketing. Noi iti recomandam sa te bazezi pe instinct si pe talentul unui grafician cu referinte.
Pana la urma iti doresti o sigla bine desenata care sa te reprezinte cat mai bine in fata competitiei online si offline. In continuare iti vom dezvalui cateva "secrete" ale designerilor care sa te ajute sa iti pregatesti ideile pentru brieful de creatie.
Brieful de creatie este este un chestionar al agentiei de design ce atinge toate cerintele creative si etapele realizarii unui logo. Cu ajutorul lui poti sa afli cum va arata logoul tau, cat costa un logo si cat dureaza livrarea lui.
Dupa cum stii, logoul afacerii tale este cheia principala pentru identitatea ta ca si brand. Pana acum, dupa cum poti vedea in portofoliul nostru, am realizat suficiente identitati incat sa identificam cateva trasaturi comune ale unor designuri grafice bine facute.
Odata definite si de tine, asezate in acest brief, iti va fi mult mai usor sa stii ce sa ceri agentiei care se ocupa de de acest proiect.
Iar graficianul din echipa creativa ii va fi mult mai usor sa iti livreze in timp scurt ceea ce iti doresti.
Gasesti mai jos cuprinsul ideilor esentiale pentru a realiza designul unui logo. Daca daca vrei sa treci direct la ele da click pe cel care te intereseaza:
Daca vrei sa afli si alte lucruri utile citeste mai departe. Vei afla cu ce te ajuta un logo si ce trebuie sa faci ca sa nu fii nevoita sa faci modificari sau sa platesti in plus pentru utilizarea siglei in publicitatea traditionala.
Ce este un logo si la ce este util?
Logoul este un element vizual care poate sa reprezinte o firma, un produs, un serviciu, o entitate sau orice ce iti doresti sa fie cunoscut si vizibil. Acest element vizual este format intr-o regula clasica din doua parti: un element grafic si denumirea sub forma de text. Poti alege insa si doar una din cele doua componente vizuale.

In vorbirea curenta se mai folosesc doi termeni pentru logo: sigla si emblema. Nu sunt cele mai corecte definitii. Termenul “sigla” este o forma prescurtata a denumirii iar emblema fiind elementul grafic propiu-zis. Gasesti in aici, definitia logoului din DEX (Dictionarul explicativ al limbi romane).
Un logo bine realizat ofera unei afaceri avantaje esentiale in marketing si vanzari: capteaza atentia usor, creste loialitata fata de brand, simbolizeaza un set de calitati care fac brandul sa fie indragit.
Atentie insa logoul nu este branding, este doar primul element vizibil din constructia unuei identitati vizuale.

Toate avantajele enumerate mai sus iti dau posibilitatea sa iti cresti marjele de profit, sa intri mai usor pe piete locale si sa rezisti mai bine in fata concurentilor tai mai mari.
Cum trebuie sa fie un logo?
Contrar parerilor generale din marketing trebuie sa fie mai mult decat colorat tipator si facut cat mai mare. Versatilitatea lui este la fel de importanta. Trebuie sa il poti folosi in advertisingul digital dar si in marketingul traditional fara sa il modifici ca sa il poti utiliza.
O sigla realizata doar pentru marketingul digital este greu de utilizat in cel offline. Mai multi factori pot duce la aceasta: literele nepotrivit de subtiri, utilizarea culorilor in gradient si alte efecte ce cresc complexitatea realizarii lor.
Daca doresti sa iti realizezi o firma luminoasa, un set de carti de vizita, un gadget promotional personalizat, un sticker sau un ambalaj branduit 100% va trebui sa aloci un buget suplimentar. Sau ce am mai intalnit este modificarea siglei nerespectand ghidul de identitate vizuala.
De la bun inceput e bine sa spui designerului grafic care iti creeaza sigla unde va fi utilizata: va fi folosita doar digital in canalele de social media sau si pe ambalajele de carton.
Poate vei dori sa o utilizezi in panotajul outdoor. Sau vei dori sa serigrafiezi tricouri cu sigla ta. Fiecare mediu de utilizare are particularitatile lui pentru productie.
Dupa cum vezi aceasta comunicare te poate scuti de multe batai de cap mai tarziu.
Iata mai jos ideile pentru a deveni fericita posesoare a unui logo design de calitate:
1. Simplitatea pentru un logo
Un logo design simplu si simplificat este mult mai usor de inteles si recunoscut. Dupa cum stii simbolurile Instagram, Nike si Mc Donalds sunt recunoscute la nivel global.

Fiecare componenta grafica a logoului primita de la grafician cere-o cat mai abstractizata. Si doar in cazuri extreme da-ti acordul pe mai multe.
Poate vei fi tentata sa ceri o reprezentare detaliata sau sa folosesti elemente decorative reprezentative. Nu face aceasta. Doar daca este pentru un atelier traditional de gravura in lemn.

Chiar si atunci daca doresti sa utilizezi in promovare anumite pattern-uri ori elemente grafice le poti introduce in manualul de identitate ca si elemente complementare pentru branding.
Logourile simple sunt cele mai bune pentru ca sunt cele mai adaptabile.
2. Culorile bune pentru un logo
Intr-un logo poti folosi orice culoare doresti. Avem cateva recomandari care te pot duce spre un rezultat ideal:
Numarul culorilor. Incearca sa le reduci la maxim 3. La fel ca si la asortarea culorilor pentru imbracaminte. Atentie cum doresti sa le mixezi: fiecare culoare are o parte pozitiva si una negativa.
Mixarea culorilor. Evita pe cat posibil utilizarea gradientelor deoarece nu ajuta la citirea usoara. Obtinerea unui contrast cromatic ajuta mult la evidentierea logoului.
Culorile tematice. Culoarea neagra dar si nuantele de gri derivate se potrivesc aproape pe orice suprafata. Culorile speciale auriu si argintiu sunt si ele versatile, putandu-se folosi cu succes pentru produse si servicii marketate exclusivist. In plus aceste culori stralucitoare au avantajul unei acoperiri bune daca sunt folosite pentru ambalaje tiparite sau in serigrafierea materialelor textile.
Cu siguranta stii ca unele palete cromatice sunt folosite preferential in anumite de domenii de activitate. De exemplu verdele este folosit in domenii cum ar fi ecologie, natura, agricultura, crestera plantelor. Albastru cu nuantele sale sunt folosite in sport sau in institutiile administrative.
Culorile pot influenta si un anumit tip de comportament si reprezentare. Gasesi mai jos un grafic cu cele mai importante starii generate de culori.

Un ultim secret util legat de culori. Cu aceasta poti faci testa calitatea designului in procesul creativ. Daca logoul primit de tine il poti transforma din varinta color intr-o varianta alb-negru fara sa isi piarda atractivitatea atunci ai o sigla bine conceputa.

3. Literele pentru logoul tau
Alegerea literelor (fonturilor) cu care iti scrii denumirea este poate cel mai important aspect in logo desing daca nu ai nici un fel de notorietate.
Cere pentru logoul tau folosirea unui scris cu litere”de tipar” si cat mai lizibile. Fonturile caligrafiate, ca un scris de mana, nu sunt usor de citit cu toate ca au o popularitate crescuta in industriile creative.
Tot in aceste domenii, in ultimii ani sunt utilizate fonturile cu forme subtiri (Light Fonts). Marele lor defect in orice macheta sau vizual din digital sau offline este contrastul prost si implementarea dificila.
Daca doresti un produs cu adevarat unic poti cere designerului sa iti realizeze un set de litere doar pentru tine. Poate parea o investitie majora dar pe termen lung poate fi extrem de avantajos.
Pana la urma pentru utilizarea oricarui font bine realizat vei fi nevoit sa platesti drepturi de autor.
In concluzie:
Poti sa primesti in timp util si cum iti doresti un logo design. Pentru aceasta trebuie sa ai conturate 3 trasaturi esentiale: simplitate pentru versatilitate, cromatica potrivita domeniului si familia de litere folosite in denumire sa fie lizibile.
Cel mai important lucru in orice activitatea care implica imaginea este talentul designerului care le mixeaza si le da forma.
De aceea poti cere un portofoliu inainte de a incepe colaborarea. Astfel vezi daca stilul grafic si solutiile creative te reprezinta pe tine si valorile brandului care incepi sa le construiesti.
Daca doresti sa stii care este pretul unui logo in Romania iti recomandam acest articol. Aici vei gasi informatii si exemple legate de acest subiect.
Daca si tu ai nevoie de un logo nou sau de o imbunatatire a lui, hai sa dicutam! Contacteaza-ne sau poti sa ne suni.
Nota! Toate logo-urile si elementele grafice folosite in acest articol pot avea drepturi de autor.
Comments