• Anita Klein

3 idei simple pentru un logo reusit


Crearea unui logo design pentru cineva la inceput de drum este una din cele mai importante etape in antreprenoriat. Dar cu ajutorul celor 3 idei simple pe care le gasesti mai jos il poti obtine mai repede si usor.


Primele saptamani trec repede si sunt coplesitoare cu activitatile administrative. Astfel ca pentru realizarea unei identitati vizuale care sa iti cladeasca notorietatea ramane timp putin.


Momentul pregatirii ideilor pentru designul lui este putin confuza si intimidanta. Volumul de informatii este coplesitor la o scurta documentare pe orice blog de marketing. Noi iti recomandam sa te bazezi pe instinct si pe talentul unui grafician cu referinte.


Pana la urma iti doresti o sigla bine desenata care sa te reprezinte cat mai bine in fata competitiei online si offline. In continuare iti vom dezvalui cateva "secrete" ale designerilor care sa te ajute sa iti pregatesti ideile pentru brieful de creatie.


Brieful de creatie este este un chestionar al agentiei de design ce atinge toate cerintele creative si etapele realizarii unui logo. Cu ajutorul lui poti sa afli cum va arata logoul tau, cat costa un logo si cat dureaza livrarea lui.


Dupa cum stii, logoul afacerii tale este cheia principala pentru identitatea ta ca si brand. Pana acum, dupa cum poti vedea in portofoliul nostru, am realizat suficiente identitati incat sa identificam cateva trasaturi comune ale unor designuri grafice bine facute.


Odata definite si de tine, asezate in acest brief, iti va fi mult mai usor sa stii ce sa ceri agentiei care se ocupa de de acest proiect.

Iar graficianul din echipa creativa ii va fi mult mai usor sa iti livreze in timp scurt ceea ce iti doresti.



Gasesti mai jos cuprinsul ideilor esentiale pentru a realiza designul unui logo. Daca daca vrei sa treci direct la ele da click pe cel care te intereseaza:

  1. Simplitatea pentru un logo

  2. Culorile bune pentru un logo

  3. Literele (fonturile) pentru logoul tau

Daca vrei sa afli si alte lucruri utile citeste mai departe. Vei afla cu ce te ajuta un logo si ce trebuie sa faci ca sa nu fii nevoita sa faci modificari sau sa platesti in plus pentru utilizarea siglei in publicitatea traditionala.




Ce este un logo si la ce este util?


Logoul este un element vizual care poate sa reprezinte o firma, un produs, un serviciu, o entitate sau orice ce iti doresti sa fie cunoscut si vizibil. Acest element vizual este format intr-o regula clasica din doua parti: un element grafic si denumirea sub forma de text. Poti alege insa si doar una din cele doua componente vizuale.


Componentele logoului
Un logo clasic este alcatuit dintr-un element grafic stilizat (simbol) si text (denumirea)

In vorbirea curenta se mai folosesc doi termeni pentru logo: sigla si emblema. Nu sunt cele mai corecte definitii. Termenul “sigla” este o forma prescurtata a denumirii iar emblema fiind elementul grafic propiu-zis. Gasesti in aici, definitia logoului din DEX (Dictionarul explicativ al limbi romane).


Un logo bine realizat ofera unei afaceri avantaje esentiale in marketing si vanzari: capteaza atentia usor, creste loialitata fata de brand, simbolizeaza un set de calitati care fac brandul sa fie indragit.


Atentie insa logoul nu este branding, este doar primul element vizibil din constructia unuei identitati vizuale.


Logo desing vs branding
Logo design nu este branding. El este doar o parte din identitatea vizuala a brandingului

Toate avantajele enumerate mai sus iti dau posibilitatea sa iti cresti marjele de profit, sa intri mai usor pe piete locale si sa rezisti mai bine in fata concurentilor tai mai mari.


Cum trebuie sa fie un logo?


Contrar parerilor generale din marketing trebuie sa fie mai mult decat colorat tipator si facut cat mai mare. Versatilitatea lui este la fel de importanta. Trebuie sa il poti folosi in advertisingul digital dar si in marketingul traditional fara sa il modifici ca sa il poti utiliza.


O sigla realizata doar pentru marketingul digital este greu de utilizat in cel offline. Mai multi factori pot duce la aceasta: literele nepotrivit de subtiri, utilizarea culorilor in gradient si alte efecte ce cresc complexitatea realizarii lor.


Daca doresti sa iti realizezi o firma luminoasa, un set de carti de vizita, un gadget promotional personalizat, un sticker sau un ambalaj branduit 100% va trebui sa aloci un buget suplimentar. Sau ce am mai intalnit este modificarea siglei nerespectand ghidul de identitate vizuala.


De la bun inceput e bine sa spui designerului grafic care iti creeaza sigla unde va fi utilizata: va fi folosita doar digital in canalele de social media sau si pe ambalajele de carton.


Poate vei dori sa o utilizezi in panotajul outdoor. Sau vei dori sa serigrafiezi tricouri cu sigla ta. Fiecare mediu de utilizare are particularitatile lui pentru productie.

Dupa cum vezi aceasta comunicare te poate scuti de multe batai de cap mai tarziu.


Iata mai jos ideile pentru a deveni fericita posesoare a unui logo design de calitate:


1. Simplitatea pentru un logo


Un logo design simplu si simplificat este mult mai usor de inteles si recunoscut. Dupa cum stii simbolurile Instagram, Nike si Mc Donalds sunt recunoscute la nivel global.


Simboluri logo
Logourile celebre apeleaza doar la simbol fara utilizarea textului


Fiecare componenta grafica a logoului primita de la grafician cere-o cat mai abstractizata. Si doar in cazuri extreme da-ti acordul pe mai multe.


Poate vei fi tentata sa ceri o reprezentare detaliata sau sa folosesti elemente decorative reprezentative. Nu face aceasta. Doar daca este pentru un atelier traditional de gravura in lemn.


Logo simplu
Un logo detaliat excesiv versus un logo simplu. Care crezi ca este mai usor de utilizat?

Chiar si atunci daca doresti sa utilizezi in promovare anumite pattern-uri ori elemente grafice le poti introduce in manualul de identitate ca si elemente complementare pentru branding.

Logourile simple sunt cele mai bune pentru ca sunt cele mai adaptabile.


2. Culorile bune pentru un logo


Intr-un logo poti folosi orice culoare doresti. Avem cateva recomandari care te pot duce spre un rezultat ideal:



  • Numarul culorilor. Incearca sa le reduci la maxim 3. La fel ca si la asortarea culorilor pentru imbracaminte. Atentie cum doresti sa le mixezi: fiecare culoare are o parte pozitiva si una negativa.


  • Mixarea culorilor. Evita pe cat posibil utilizarea gradientelor deoarece nu ajuta la citirea usoara. Obtinerea unui contrast cromatic ajuta mult la evidentierea logoului.


  • Culorile tematice. Culoarea neagra dar si nuantele de gri derivate se potrivesc aproape pe orice suprafata. Culorile speciale auriu si argintiu sunt si ele versatile, putandu-se folosi cu succes pentru produse si servicii marketate exclusi