Insertul din coletul livrat. Promovare clasica pe bune.

Este advertisingul clasic pe cale de disparitie in epoca marketingului digital? Advertisingul clasic pe care il stii si tu: printul, moastra de produs, articolele promotionale personalizate, ambalajele personalizate, direct mailing-ul, designul grafic creativ, strategiile BTL si ATL?


Deloc am spune, dimpotriva!


In ultimii ani raspandirea ecommerce-ului, mutarea serviciilor oncloud si mutarea locului de munca acasa au impulsionat aceste promovari sa se adapteze si sa se perfectioneze.


Designul si printul cutiilor personalizate pentru livrare a cunoscut o crestere masiva. Mai ales dupa epidemia de Coronavirus care a schimbat comportamentul cumparatorilor, coletul livrat devine elementul in jurul caruia pivoteaza marketingul oricarei afaceri.


Practic cutia care livreaza devine vitrina magazinului, usa de intrare sau client service-ul direct si necuvantator al brandului.


Pregatirea inserturilor
Pregatirea inserturilor pentru colete. (Foto: Kampus I www.pexels.com)

In acest moment “banalul” colet are urmatoarele roluri:


  1. Protejeaza produsul

  2. Transporta produsul

  3. Livreaza produsul

  4. Promoveaza produsul

  5. Face urmatoarea vanzare

  6. Fidelizeaza clientul


Ultimele 3 roluri au crescut considerabil in ultimii 2 ani si in Romania.


Enumerand toate aceste roluri parca nu mai consideri cutia de carton care livreaza o cheltuiala logistica suparatoare. Ii mai adaugi un rol si o transformi intr-o investitie de promovare si prospectare pentru noi vanzari.


Cum poti transforma cutia cu livrare in instrument de marketing?


Simplu, prin 2 metode: realizezi o cutie cu design grafic irezistibil si cu ajutorul ei la fiecare livrare distribui inserturi personalizate. Pentru o rata de succes crescuta este recomandat sa le folosesti pe ambele simultan. Si sa le complementezi si cu alte metode de advertising.


Nu este dificil deoarece cele 2 metode sunt extrem de adaptabile oricarui domeniu de activitate si campanii de marketing.


Cutii personalizate pentru livrare


Cand alegi te poti hotari intre cele 3 modele de cutii care sunt cele mai utilizate. Numarul si tipul este mult mai mare, dar sa simplificam aceasta etapa pentru a nu creea confuzie:


  • Cutia de carton pliabila

  • Cutia rigida

  • Cutia de carton ondulat


Toate aceste tipuri sunt realizate din cartoane de diferite grosimi si rigiditati in functie de ce scopul ambalarii. Si toate se pot personaliza prin tiparirea offset ori flexografica cu o macheta grafica ce sa iti sustina campania de promovare.


Pentru inceput iti alegi cutia de carton potrivita. Ca si recomandare sa stii ca o cutie de buna calitate personalizata premium creste valoarea produsului livrat. Conform unui studiu arata ca 44% dintre consumatori considera ca un ambalaj de calitate ofera senzatia unui brand mai valoros.


1. Cutia de carton pliabila


Cutia pliata este cel mai raspandit model de cutie. Confectionata din carton mai gros (de obicei duplex albit) are un pret mediu de productie si este usor de format cand ambalezi. Nu sunt foarte durabile insa au avantajul tipariri rapide si a manipularii facile.


Cutie pliabila
Cutia de carton pliabila cu personalizare

Cand sunt folosite pentru expunere pe rafturi, in retail li se pot realiza din stantare ferestre transparente cu o folie de protectie din plastic.


Pentru o nota de eleganta se pot adauga diferite inobilari tipografice: plastifiere mata sau lucioasa, lacuire selectiva, culori speciale metalice ori Pantone.


Sunt alegerea perfecta pentru industria cosmetica, produselor de lux, bijuterii, ceaiuri, sapunuri, lumanari, obiecte mici de décor.


2. Cutia rigida


Este o cutie formata in mod obisnuit din 2 bucati separate: capacul si cutia propiu-zisa. Cutia de telefon ori pantofi sunt ceel mai cunoscute exemple. Este un ambalaj rigid care nu se pliaza sau indoaie. Se confectioneaza din mucava (un material folosit industria tipografica similar unei pasle dense si rigide) pe care se casereaza cartoane speciala ori printul cu designul personalizat.


Cutie rigida pantofi
Cutie de carton rigida personalizabila

Este cea mai scumpa cutie din carton si este folosita pentru produsele luxoase: parfumuri, bauturi, bijuterii si accesorii, medalii, trofee.


3. Cutia din carton ondulat


Acestea sunt cutiile de culoare maro natur (kraft) folosite pentru coletarea si transportul volumelor mari. Insa sunt folosite si in industria alimentara la cutiile de pizza sau in florarii pentru cutiile cu aranjamente florale.


Cartonul ondulat cel mai des personalizat este format din 3 straturi: 2 placi cu o ondula in mijloc pentru rezistenta. Este modelul de cutie care are cel mai optimizat flux de productie, fiind si cel mai prietenos cu mediul.


Cutie mailer.
Cutie personalizata pentru livrarile magazinelor online


Se personalizeaza print tipar flexografic daca avem culori simple si liniare sau offset daca se doreste policromie. Cutia din carton ondulat este coletul curierilor dar si a trasporturilor cu greutate mare.




Insertul pentru protectie personalizat


In aceste cutii de carton pe langa produsul livrat se mai pot introduce alte lucruri cunoscute sub numele de inserturi. Acestea le putem imparti in 2: pentru protectie sau materiale de publicitate pentru promovare. Ultimul ne intereseaza in cazul de fata. Dar sa stii ca si insertul pentru protectie se poate personaliza cu brandul tau.


Pe langa folia cu bule, lana de lemn sau cofragul stanta mai poti folosi hartia de impachetat personalizata. Putem sa o tiparim cu sigla, sloganul ori cu un design ce sa fie in tema cu culori din manualul corporate.


Daca vrei sa adaugi o nota exclusivista iti recomandam hartia de matase (tissue paper) personalizata. Aceasta hartie are o paleta de culori bogata si o putem printa pana la 6 culori liniare.


Aceste inserturi de protectie cu hartie velina (de matase) personalizata se potrivesc pentru bauturi, dulciuri, produse de lux, componente electronice, accesori si bijuterii, imbracaminte, marochinarie.



Cand pregatesti insertul pentru marketing trebuie sa iti raspunzi la cateva intrebari. Ca pentru orice activitate de promovare care doresti sa aiba succes:


  • Care este scopul campaniei de promovare?

  • Doresti sa vinzi un produs specific diferit de cel livrat?

  • Doresti sa obtii o recomandare ori recenzie?

  • Doresti sa iti fidelizezi clientul?

  • Doresti sa ti cresti notorietatea brandului?

  • Se complementeaza cu alte actiuni: advertising traditional, marketing digital ?




Idei de inserturi personalizate folosite in marketing


Lista este lunga, noi vom aborda doar cateva. Un aspect insa nu trebuie uitat cand se alege: acest insert este despre client si nu despre brandul tau. Nu esti langa el sa ii poti explica idea de marketing. Asa ca ai o singura sansa sa il suprinzi placut, depasindu-I asteptarile.


Cardul de multumire pentru fidelizare


Card multumire.
Insert card de multumire la fiecare livrare. (Foto: Rodnae I www.pexels.com)

Daca ai un buget restrans tiparirea unui card de carton cu dimensiunile unei carti de vizita este o solutie economica. Ii multumesti pentru alegerea facuta printr-o macheta cu elemente grafice adaptate din culorile logoul tau.


Scrie cateva randuri de mana exprimandu-ti recunostinta. Daca esti la inceput de drum, aceasta abordare personala a promovarii iti ofera un avantaj in fata marilor firme. Managmentul marilor firme nu au posibilitatea de a face acest lucru.


Daca doresti sa ai o grafica unica si un print de calitate pentru aceasta cartolina ne poti contacta. Din experienta putem sa iti oferim idei de la conceptia creativa la implementarea in campania de advertising.


Iesi in evidenta cu un produs personalizat


Articolele promotionale branduite au si o categorie cu produse la pret economic pastrand un design si utilitate ridicata. Au reinceput sa fie folosite frecvent in campaniile de advertising datorita interactivitatii oferite.


Alege articolele potrivite de buna calitate care sa aiba legatura cu activitatea ta, scopul acestora este sa tina atentia asupra brandului tau.

Cateva din articole livrate de noi pentru inserturi cu impact remarcabil sunt: sacosele textile personalizate, notesuri personalizate, magneti de frigider, brelocuri, rame foto, sapunuri personalizate, dulciuri branduite.


Mostre de produs surpriza


Dupa cum stii este placut sa primesti lucruri gratuite. Insereaza mostre de produs. Un produs pe care doresti sa il promovezi (cross seling) ori sa il lanseszi. Lansarea unui produs nou este dificila. Cumparatori isi schimba greu obiceiurile de cumparare. Iata ca in acest caz, oferirea unuei mostre poti influenta comportamentul in favoarea brandului tau.


Catalog glossy cu designul si printul premium


Realizeaza o selectie de produse pe care vrei sa le promovezi. Cu ele putem sa realizam o grafica plina de culoare si sa le tiparim intr-un catalog irezistibil.


Chiar daca este sub forma unei brosuri mici sau a unui pliant este un mod de ati aduce expunere suplimentara pentru produse in fata clientilor. Mult mai mare decat cea digitala.



Vouchere cu discount pentru fidelizare


Ce recunostinta pentru un client poate fi mai clara decat oferirea unei reduceri la lansarea unei noi comenzi? Segmenteaza-ti clientii in grupuri bine definite. Targeteaza-ti diferit fiecare reducere.


Acest voucher cu discount putem sa il printam pe un format A5 sau al unei flyer. Un carton special poate creste efectul de multumire a clientului prin complimentarea lui.


Voucher reducere
Voucher reducere pentru urmatoarea comanda. (Foto Anete I www.pexels.com)

Daca vezi ca aceasta strategie de marketing are succes poti sa inserezi inca un voucher cu o reducere care sa il ofere familiei ori celor apropiati.


Retetare ori ghiduri


Este o varianta care nu implica adaugarea de obiecte cu valoare mare in cutie cu livrare.

In functie de ce vinzi poti sa adaugi un continut cu informatie folositoare care sa te creasca in ochii clientilor:


  • Ghid cum sa intretii produsul livrat

  • Certificat de autenticitate

  • Retete de cocteiluri ori mancare

  • Un ghid cu seturi de exercitii pentru fitness

  • Ghiduri de degustare

  • O harta cu obiective turistice alte activitati


Papetarie personalizata


Toti folosim postit-uri ori notesuri pentru diferite notari. Notam un numar de telefon pe care il lasam pe bordul masini ori scriem o reteta.

Un produs realizat de mare succes a fost postit-ul magnetic cu notes pentru frigider. Un astfel de articol promotional personalizat este vazut zilnic de toata familia.

Alte produse populare sunt orarul ori puzzle-ul personalizat.




Ce ar mai fi de zis? Sa inchizi si sa sigilezi coletul pentru livrare cu o banda adeziva personalizata.


Folosind insterturile in cutiile pentru livrare ai la dispozitie o metoda validata ca sa iti cresti vanzarile magazinului tau dar si sa testezi piata consumatorilor.

Un alt beneficiu este promovarea foarte targetata pentru campaniile de marketing fara a fi constrans de restrictiile GDPR-ului.


Vrei sa incepi personalizarea inserturilor tale? Ori sa iti personalizezi cutiile de carton pentru afacerea ta online?


Nu stii de unde poti cumpara hartie personalizata? Ori unde sa gasesti designul si productia pentru cutii personalizate? Sau poate ai nevoie de un catalog de produse ori card de multumire.


Daca dori sa raspuns la cele de mai sus sau vrei sa afli mai multe da-ne un semn.