• Anita Klein

Insertul personalizat. Marketing si creator de loialitate

Actualizată în: 31 ian.

La fel ca si tine, orice persoana de vanzari incearca zilnic sa gaseasca solutii care sa isi creasca vanzarile magazinului online. Acest tip de magazin are anumite particularitati fata de comertul traditional. Nu exista interactiunea materiala cu clientul.


Dupa cuma stii, acest tip de interactiune materiala este esentiala in vanzari. Totusi exista cateva metode de a interactiona direct cu un client pentru a te promova si ati cultiva loialitatea lui. Le gasesti in articolul de mai jos.


Cu siguranta ai alocat resurse serioase pentru a stimula traficul catre siteul tau: campanii pe Facebook Ads si Google. Incerci sa tii pasul cu competitori mai mari, insa cauti si alternative care sa te faca cunoscut mai bine. Si mai ieftine daca e posibil.


In acest caz, iti propunem o solutie din marketingul traditional care are un impact constant si bun: instertul personalizat. Cu siguranta ai primit si tu asa ceva: un flyer, un notes, un catalog sau o mostra de produs in ultimul colet primit. Este una din solutiile ignorate de expertii din marketingul digital din Romania. Cu toate ca ea poate sa deschida canale noi de comunicare pentru piete in care doresti sa intri.


Pregatirea inserturilor
Pregatirea inserturilor pentru colete. (Foto: Kampus I www.pexels.com)

Ce este acest insert? Un insert poate lua multe forme. Toate au logoul simesajul tau. Cu el iti promovezi un serviciu, produs, nume sau orice legat de activitate ta.


O lista scurta cu ce poat fi un inserturt personalizat o gasesti mai jos:

  1. Card de multumire (Thank you card)

  2. Articol promotional personalizat

  3. Mostra de produs gratuita

  4. Catalog de prezentare

  5. Voucher cu reducere

  6. Ghid de utilizare

  7. Papetarie personalizata

Toate acestea le pui in coletul cu comanda. Pentru ca instertul apare in momentul cand clientul te cunoaste deja, mesajul tau nu este respins. Mai mult acesta se suprapune cu experienta placuta de a deschide cutia. Si functioneaza de fiecare data.


Cum pregatesti strategia de marketing pentru insert?

Inainte de a sari si alege repede un articol mai ieftin ori mai stralucitor ar fi bine sa raspunzi la cateva intrebari legate de campanie. Vei putea identifica mai clar obiectivele si cum le-ai atins:


  • Care este scopul campaniei de promovare?

  • Doresti sa vinzi un produs specific diferit de cel livrat?

  • Doresti sa obtii o recomandare ori recenzie?

  • Doresti sa iti fidelizezi clientul?

  • Doresti sa ti cresti notorietatea brandului?

  • Se complementeaza cu alte actiuni: advertising traditional, marketing digital ?


Ok, cam multe intrebari! 😊 Daca nu ai timp ori rabdare cu ele da-ne un mesaj. Un coleg din agentia noastra te va ajuta sa iti faci un plan practic cu aceste intrebari. Asa poti avea o strategie de marketing gata de aplicat intr-un timp mai scurt decat ai crede.


Inserturi personalizate pentru fidelizarea clientilor


Vezi mai jos o lista cu inserturi personalizate cel mai des intalnite de noi in ultimii 15 ani. Fiecare articol propus, a fost ales pentru a maximiza efectul de surprindere placuta, sa fie relevant pentru campania publicitara si util consumatorului.

In plus, de fiecare data obiectul inserat trebuie sa fie un cadou personalizat ce depaseste asteptarile. Cadou personalizat? Da, pentru ca pana la urma vorbim de o abordare de 360 a marketingului.


1. Cardul de multumire


Daca esti aproape de zero cu bugetul de publicitate foloseste cardul de multumire. Este cat o carte de vizita. Il tiparim cu o grafica minimalista, care sa includa si elemente de decorative din sigla ta. Poti sa ne ceri cateva variante ca sa iti faci o parere ce se lucruri frumoase poti avea.


Card multumire.
Insert card de multumire la fiecare livrare. (Foto: Rodnae I www.pexels.com)

“Vraja” lui vine dintr-un gest banal dar profund uman. Inainte de al pune in colet scrie cateva randuri de multumire pentru achizitie. Scris de mana! Nu conteaza ca nu scrii frumos. Conteaza gestul. Acesta abordare personala are un efect de lunga durata.


Firmele mari care iti sun concurente nu pot sa faca asa ceva. Managerii lor nu au timp sau vor sa isi optimizeze timpul la maxim in detrimentul interactiunii umane.


2. Articolul promotional


Iesi in evidenta cu un produs promotional! Aceste produse au si o gama cu preturi mai mici (giveaways). Daca sunt de dimensiune mica incap perfect in cutiile de livrare. Cu toate ca sunt ieftine, designul si utilitatea lor se pastreaza. Ramane sa gasim promotionalul potrivit.


In ultimul timp, am obtinut un feedback bun cu urmatoarele produse promotionale: sacose textile personalizate, pixuri, brelocuri, sapunuri personalizate, articole antistress, bandane, dulciuri personalizate.


Ce articol crezi ca s-ar putea potrivi pentru magazinul tau online?


3. Mostre de produs


Oamenii adora sa primesca lucruri gratuite cum ar fi mostrele. Daca vrei sa promovezi (cross-selling) un produs care se vinde mai greu, aceasta metoda este recomandata pentru al scoate in fata.


Aceste mostre sunt recomandate si la lansarea de noi produse. Totusi, in acest caz trebuie sa folosesti o strategie integrata de digital advertising si publicitate traditionala. Trebuie sa acoperi o audienta cat mai mare si si cat mai des.


De ce? Cumparatorii isi schimba greu obiceiurile de cumparare. Chiar daca oferirea unei mostre pune in contact direct consumatorul cu produsul tau.


4. Cataloage


Foloseste un catalog de produse cu o prezentare estetica si tipografica premium. Produsele fotografiate profesionist, grafica plina de culoare toate tiparite si finisate pe o hartie premium.

Daca nu ai multe produse ca sa realizezi un catalog alegi un pliant. Este la fel de util. Dar la fel, realizarea lui sa fie la superlativ.


Promovezi produse care nu se misca la raft, un capat de stoc sau iti fidelizezi clientii prin produse cu pret redus.


Indemnul la actiune (Call to action) sa fie vizibil. Si un secret din experienta grafic designerilor nostri! Macheta sa contina un cod QR care sa duca la un landing page cu mai multe informatii. Asa poti avea o crestere semnificativa a magazinului online. Dar mai avem si alte secrete cu care sa iti facem designul perfect pentru printurile tale.


5. Voucher cu reducere


Ai auzit de vorbele ”Prima comanda pregateste a doua vanzare”? Cum poti sa faci inca o vanzare?Cu ajutorul unui cupon de reducere. Clientii vor aprecia aceasta reducere. Pentru a scoate maxim dintr-o campanie cu vouchere foloseste-te de datele care le ai si targheteaza-o in functie de obiectivele urmarite.


Voucher reducere
Voucher cu reducere pentru urmatoarea comanda. (Foto Anete I www.pexels.com)

Daca vezi ca aceasta metoda functioneaza foarte bine, alterneaza-o cu o reducere diferita. Un voucher cu reducere care sa fie oferit prietenilor sau membrilor din familie. Asa previi saturatia la un singur mesaj publicitar. In acelasi timp clientii tai se transforma in ambasadorii brandului tau.


Voucherul este printat pe o hartie mai groasa, similar cartonului din etichetele pentru haine. Dar mai mare. Poate avea marimea unei felicitari sau invitatii de nunta.

Si aici, tiparirea se face pe cartoane speciale ca sa emane senzatia de abundenta si succes.


6. Ghiduri de utilizare


Ghidurile sunt o varianta optima de a te promova daca nu doresti sa incluzi lucruri personalizate scumpe.


In functie de domeniul tau de activitate poti sa pregatesti informatii legate de utilizarea unui produs ori serviciu. Vei avea o credibilitate mult mai mare, ti se va acorda mai multa atentie decat unui influencer necunoscut.


De exemplu daca ai un magazin de decoratiuni hand made. Poti sa faci un mic ghid de amenajare a bucatariei sau secrete legate de feng-shui. Cu informatii utile intr-o formulare casual, pigmentata cu umor.


Iti pregatim noi layoutul pentru tipar. Daca ai nevoie si de pregatirea informatiei, nici o grija. Avem colaboratori cu experienta ce ne pot pregati continutul perfect adaptat publicului tinta.


Ce ghiduri si informatii putem oferi?

  • Ghid cum sa intretii produsul livrat

  • Certificat de autenticitate

  • Retete de cockteiluri ori mancare

  • Un ghid cu seturi de exercitii pentru fitness

  • Ghiduri de degustare vinuri sau prajituri

  • O harta cu obiective turistice si alte activitati din zona


7. Papetarie personalizata


Notesurile si postiturile se folosesc in continuare. Iti livram aceste articole tiparite cu personalizarea care o doresti. Mai sunt si alte exemple.


Magnetul de frigider cu notes personalizat. Este un produs promotional vazut zilnic de toata familia. Singura grija pentru el e sa contina cat mai multe file si o macheta atragatoare de care ne ocupam noi.


Daca te adresezi tinerilor, un sticker personalizat cu forma speciala este foarte popular. Pentru cei mai mici pregatim puzzleuri si orare personalizate.

Exista o multime de produse tiparite la costuri mici. Poti sa ne ceri o oferta personalizata si pentru magazinul tau.


In videoul urmator poti sa vezi cum sa folosesti cutia pentru insterturi personalizate:


Pe langa acest insert cu rolul de promovare mai poti sa adaugi inca 2 componente ale livrarii care sa fie suport pentru marketingul tau:


  • Cutia produsului

  • Insertul pentru protectie


Cutia produsului pe langa rolul de a proteja si transporta are si un rol de promovare important. Cutia de carton personalizata te poata ajuta in constructia brandului. Profita de a iesi in evidenta cu un design unic si campanie creativa cu acest ambalaj.


Stiai ca pe langa machete care este personalizata 100% poti adapta si cutia: forma, dimensiunea si materialul? Ai 3 tipuri de cutie de unde sa iti alegi ambalajul personalizat potrivit: cutia din carton pliabila, cutia rigida, cutia de carton ondulat.


Cum sa alegi si care este pretul acestor cutii poti afla mai multe in acest articol.


Variante de inserturi pentru protectie folosite in mod obisnuit sunt: folia bubble, lana de lemn, cofragul de carton, burete, hartia de impachetat.


Sa stii ca si instertul de protectie se poate folosi pentru promovare.

Hartia de impachetat personalizata este una din variante. Realizam o grafica adaptata care poate sa includa: logo, slogan sau elemente grafice specifice. La fel ne folosim de paleta de culori extrase din ghidul tau de utilizare a brandului.


Daca doresti o nota exclusivista pentru ambalajul de protectie iti oferim hartia de matase (tissue paper) personalizata. Cu aceasta hartie delicata nu dai gres indiferent de ce produs vinde magazinul tau: bauturi, dulciuri, produse de lux, bijuterii, haine, marochinarie, imbracaminte. Gasesti pe site-ul nostru o oferta pentru aceasta hartie personalizata de matase.


Ce ar mai fi de zis? Sa inchizi si sa sigilezi coletul pentru livrare cu o banda adeziva personalizata.


 

ArtBazar Advertising ofera servicii personalizate de marketing. Colegii nostri iti realizeaza insterturile personalizate care sa te expuna celor mai importanti clienti ai tai. Iti livram articole de marketing care sa atraga atentia la deschiderea coletului. Cu ajutorul designului grafic adaugam creativitate si unicitate care sa te mentina in centrul atentiei timp indelungat.