top of page
  • Alex Costa

5 motive sa lucrezi cu un designer grafic

Stii cand ti-ai facut logo designul si etichetele personalizate? Ai pregatit pentru ele machetele grafice. A fost timpul scurt, nu te dadeau nici banii afara din casa si te-ai zbatut sa faci machetele cat ai putut de bine. Te-ai folosit putin de Canva, ai mai negociat cu grafic designerul de la printer si ai reusit sa ai tipariturile in timp.


 

Stres? Cat cuprinde. Inspiratie? Sa nu mai vorbim, fara limite. Iti mai doresti sa treci prin acestea? Sa devii designer grafic in loc sa te ocupi de afacerea care iti cere tot mai mult timp?


Designul grafic este o profesie sau stiinta, poti sa o numesti cum doresti, care cere timp sa o poti practica la nivel acceptabil. Iar timpul nu este de partea noastra.


Mai ales ca in perioada urmatoare va trebuie sa pregatesti pozele si adurile produselor pentru promovarea lor online si offline. La fel trebuie facute si imaginile pentru postarile pe Instagram si Facebook. Si mai este de pregatit mesajul si o grafica frumoasa pentru voucherul ce se trimite in colet cu comenzile magazinului.


Comenziile le livreaza in cutii. Ai comandat oare cutiile? Cum iti personalizezi cutiile? Cam stii cum ar trebui sa arate dar ti-ai dori sa ai o simulare sau schita facuta de un grafician. Asa ai putea sa vezi ce se poate imbunatati. Si pregati cu toate detaliile tehnice pentru tiparirea lor.


Si lista cu lucruri ce necesita serviciile unui graphic designer poate continua.



Daca ai citit pana aici, ti-a ajuns. Stii ce trebuie facut dar nu ai timp. Si nu iti doresti sa le faci nefiind expertiza ta. Chiar daca pentru unele nu ai buget si incerci sa le realizezi personal.

Insa se poate rezolva. In marketing secretul sa reusesti este sa delegi task-urile catre cei care se pricep. Chiar daca acest lucru necesita pe moment un buget.


Un designer profesionist te ajuta sa ai in timp machetele dar sa fie si atractive estetic. Esti si mai castigat daca lucreaza intr-o agentie de publicitate. Poate forma o echipa creativa cu un Art Director si Copywriter, lucru care creste calitatea machetei si conceptului creat.


Ce faci daca nu ai un buget mare pentru crearea designul brandului tau? Prospectezi piata. Ceri recomandari de la cunoscuti, ceri oferte pentru servicii de design grafic. Optimizezi costurile si cauti solutii.


Pregatirea acestor oferte dupa un brief de creatie grafica ar trebui sa fie gratuite. Apoi, alegi din ofertele primite, bucatile urgente de care ai nevoie: logo design, design pentru etichete sau ambalaje. Realizarea unui ghid de branding design pentru digital de asemnea nu este o idee rea.


Daca nu stii de unde sa incepi cu acestea noi te putem consilia, doar trimite-ne un mesaj.



Acum poti incepe sa cauti un graphic designer cu experienta. Ea/el iti va realiza fara batai de cap: logoul, ambalajele branduite, posterele, flyerele, signalistica, infografice sau vizualurile pentru advertising si marketing. In functie de domeniul de activitate iti livreaza macheta grafica pentru POSM sau ATL. Adica de exemplu daca ai o cafenea sau magazin offline ai nevoie de designer ca sa il branduiesti.


Cum le face toate acestea de mai sus? Designerul grafic mixeaza culori, imagini, fonturi, animatii cu ajutorul unor programe de care poate ai auzit: Adobe, Corel sau Affinity. Poate vei fi surprinsa dar Canva nu se afla printre ele. Motivul: acest program ofera sabloane standard care sunt folosite de toata lumea.


Nu ai originalite, acel sablon si design este folosit pana la plictiseala de toata lumea, iar loc de creativitate nu prea este. In plus pentru o cutie 100% personalizata nu te poti folosi de acest program.


Creativitatea si branduirea in totalitate a machetelor sunt cele mai mari avantaje ale unui designer in fata oricarei aplicatii automatizate. Bineinteles mai are nevoie de seriozitatesi experienta.


Am pregatit mai jos 4 avantaje ce le ai intr-o colaborare cu un graphic designer:


Acestea le poti folosi ca si un ghid pentru a sti ce sa ceri designerului cu care lucrezi. Sau aceste avantaje pot sa fie inspiratie creativa pentru vizualurile din strategia ta de marketing.


Designer-grafic
Un designer grafic cu experienta este atent la fiecare detaliu al brandului tau

Iata care ar fi cateva motive importante ca sa colaborezi cu o agentie de graficieni profesionisti pentru servicii de design grafic:


1. Experienta


Zilnic, graficienii proiecteaza elemente vizuale si machete pentru promovarea brandurilor. Din domenii cat mai diverse: de la prajituri la servicii de reparatii, de la fashion la utilaje pentru industria de constructii, de la websiteuri la produse farmaceutice.


Aceasta experienta nu se rezuma doar la folosirea programelor de grafica sau a unor statii grafice performante.


Cu experienta lor profesionala ei pot sa livreze si in termene scurte. Stiu sa implementeze regulile de creativitate care fac un vizual pur si simplu frumos, atragator. Iar cel mai important pentru orice antreprenor ei stiu sa incadreze si intr-un buget. Chiar daca este mic.


2. Timpul salvat


Majoritatea agentiilor de publicitate care ofera design inteleg ca timpul si organizarea sunt extrem de valoroase cand trebuie predat intr-un termen. Pentru aceasta au implementat procese de livrare a creatiei vizuale sa fie furnizate la termen fara a compromite calitatea proiectului.


Astfel nu mai esti nevoit sa pierzi timp si bani incercand sa faci economie realizezand machetele in house. Dupa cum stii exista aplicatii online si offline care te ajuta sa iti pregatesti macheta. Insa ai nevoie de timp si concentrare ca sa inveti sa le utilizezi.


Daca doresti sa iti salveti timpul si energia iti recomandam sa colaborezi cu o echipa de designeri seniori.


3. Creativitatea si originalitatea


Spus direct, o imagine buna va atrage clienti. Astazi, firmele isi desfasoara majoritatea promovarile cu ajutorul advertisingului digital. Un avantaj fantastic pentru un startup sau IMM cretiv si dinamic. Online o firma mica poate sa concureze cu o firma mare mult mai usor decat offline cu ajutorul websitului sau postarilor de pe social media: Facebook, Instagram si Linkedin. Asa ca daca site-ul tau si ad-urile online au un design tentant esti in avantaj.


Te poti folosi de aplicatii cu care sa iti faci aceste machetele chiar gratis (Canvas este popular in acest moment). Insa designul furnizat automatizat de un robot (cu inteligenta artificiala) este detecabil la prima vedere. Nu mai spunem ca aceasi imagine este oferita si altor firme printre care ar putea fi si concurenta ta.


Asa ca daca doresti un design personalizat 100% pe care sa nu il gasesti in alta parte, poti sa apelezi la serviciile noastre.


4. Rezultat special


Scapi de batai de cap daca lucrezi cu o agentie cu portofoliu pentru machete. La sfarsit vei primi materiale in toate formatele de care ai nevoie, gata sa le folosesti.


Care sunt formatele cele mai folosite pentru productia machetelor? Este vorba de detaliile lor tehnice. In functie de suportul folosit fisierele cu grafica pot fi: PDF, CDR, AI, EPS, PNG, JPG, TIFF. Culorile au mai multe variante: CMYK, RGB, Pantone, RAL. Apoi de unitatile de masura folosite in Uniunea Europeana cel mai des: mm sau pixeli. Sa mai vorbim de formatul fonturior, frame-uri, stante, margini de taiere ori alte finisaje?


Aceste detalii tehnice nu sunt straine unui grafic designer cu experienta in productia publicitara. Ea/el iti poate furniza si alte formate decat am enumerat daca este nevoie.


In mod normal un grafician cu experienta iti pregateste de la inceput machetele adaptate fiecarui mediu: tipar, productie publicitara sau mediul online. Fara sa piarda ceva din calitatea finala sau culorile siglei tale. Un vizual pregatit corect te scuteste de surprize neplacute cum ar fi culorile logoului diferite serios intre monitor si tipar.


5. Creeaza incredere


Prima vedere conteaza enorm, dupa cum stii. Gandeste-te la un designul unui site care il descoperi prima oara. Daca nu are un design atragator increderea ta in el dispare. Un design profesionist petru website te ajuta in a imbunatatii experienta cu clientii.

Conform acestui studiu realizat de Standford web, confirma ca 94% dintre utilizatori sunt influentati de de designul site-ului.


Concluzii:


  • Colaborararea cu un designer dintr-o agentie de publicitate este o decizie buna pentru un brand design de calitate.


  • Inainte de a incepe colaborarea cu o agentie de design grafic iti recomandam sa vezi un portofoliu dar si stilul abordat ca sa vedeti daca sunteti compatibili.


  • Designerul grafic poate sa iti livreze toate machetele pentru intreaga activitate de marketing online si offline. Poate fi logo design sau o strategie de marketing cu mai multe canale de difuzare.


  • O agentie creativa are experienta sa iti livreze la timp proiectul. In plus acest vizualul livrat se poate adapta usor in marketing pentru elemente de branding design, advertising si semnalistica outdoor.


  • Lucrand cu o firma de design pentru brandul tau ai mai mult timp sa te ocupi de afacerea ta.


  • O agentie inseamna o echipa cu mai multe idei creative. In plus o echipa lucreaza tot anul, fara a avea momentele de pauza a unui freelencer.


Dar sa stii ca beneficiile de a lucra cu o agentie sunt mai multe. Insa chiar si pentru cele prezentate acum de ce nu ai incerca si tu?

bottom of page