• Anita Klein

Care este pretul pentru un logo in 2021?

Actualizată în: Mai 9

Anul acesta te-ai gandit sa iti dezvolti afacerea mai mult. Sa devina mai vizibila si sa aiba un logo cu un design atragator. Atat de atragator incat oamenii sa cumpere produsele ori serviciile cu logoul tau. La fel cum o fac acesti clienti din portofoliul nostru?


Cum crezi ca ar arata? Poate fi un element grafic ori denumirea brandului tau scris cu un set de fonturi speciale sau o combinatie dintre cele doua. Deja ii stii culorile, iar cateva sigle care iti plac poti sa le folosesti ca si inspiratie pentru design.


Dar inainte de a te apuca de realizarea lui doresti sa stii care este pretul unui logo in Romania?

Din fericire ai mai multe variante, mai ieftine si mai scumpe, mai proaste sau exceptionale.

Cel putin 90% dintre ele se gasesc in plaja de preturi de la 5 euro pana la 600 Euro. Urmatorul prag important de pret ar fi 2500 euro. Pana la urma pretul final depinde si de alte variabile: experienta celor care il realizeaza, resursele folosite, complexitatea datelor furnizate din chestionarul pentru realizarea logoului, drepturilor de folosire si alte declinari colaterale.


Din aceste declinari iti sugeram pentru inceput: manualul de branding si designul pentru cartile de vizita.


Nu exista o regula clara de a stabili pretul. Unii cer exorbitant de mult, altii pentru a-si crea un portofoliu incaseaza mai putin. Ca sa fie iti fie mai usor, cauta sa ramai in bugetul pe care il ai disponibil. De la inceput mentionezi care e bugetul si intrebi ce ti se poate oferi in acesta.

Gasesti mai jos descrise cele mai intalnite situatii in realizarea logoului:


  1. Fara buget si strategie de marketing

  2. Freelencer incepator, strategie de marketing nerespectata

  3. Logo profesionist realizat de agentie

  4. Buget pentru extindere internationala


1. Fara buget si strategie de marketing


Tocmai ai inceput, nu ai niciu un plan de marketing si ai nevoie de o solutie pe termen scurt. De exemplu ai nevoie de un set de carti vizita pentru o intalnire si nu ai nici timp nici bani de investit. Atunci le poti realiza tu. Exista aplicatii online DIY care iti genereaza un logo. Ori folosesti denumirea scrisa cu un font ori sablon ce il gasesti instalat in orice suita office. Pretul ar fi pana in 40 de Euro. Este o solutie de branding pe termen foarte scurt, la un pret mic.


Logouri prost executate
Logouri ieftine cu probleme de executie. Sursa Google, cautare = "bad logo"

2. Freelencer incepator, strategie de marketing nerespectata

Ai un buget pana in 100 euro. Poti sa apelezi la un designer incepator ori la platformle UpWork ori Fiverr care externalizeaza in Asia. Anunti ce iti doresti si speri sa iasa cat mai bine. Poate vei primii ceva de calitate dar in mare parte acestia ofera sigle copiate, fara drepturi de autor si de calitate slaba. Aproape sigur vei primi un logo adaptat in graba, ale carui elemente le vei recunoaste din alte sigle. Atentie in acest caz la drepturile de autor pentru a nu avea probleme ulterior. Pana la urma sa fim realisti, nu poti sa ceri profesionalism si originalitate pentru un buget de catva euro.


3. Logo profesionist realizat de agentie


In aceasta categorie se gasesc majoritea logourilor (siglelor). Pretul unui logo decent incepe de la 100 de euro si ajunge deseori la 600 euro. Are un vizual clar, denumirea brandului bine definita. Elementele grafice si literele pot fi complexe, unice cu drepturi de autor. Inainte de a incepe, agentia poate sa iti ofere un portofoliu, dar si sa iti ceara toate informatiile clare pentru a produce un logo reusit. Daca ai un plan de marketing deja pregatit, realizarea este mult mai usoara. In acesta varianta de pret vei primi cel putin 2 variante de unde sa alegi ori modifici sigla.



4. Buget pentru extindere internationala


Acesta varianta necesita un buget mai mare, vorbim de mii de euro. In spatele acestor costuri exista o intrega echipa de oameni cu specializari costisitoare (Copywriter, Art Director, Creative Director, DTP, Project Manager ca sa numim cativa). Vei primi mai mult decat un logo. La acest pachet ar mai veni un manual ce contine strategia de branding. De asemenea o companie serioasa iti ofera si variantele personalizate pentru carti de vizita, foi cu antet si materiale promotionale. In aceste caz primesti cel putin 3 variante de unde sa alegi ori modifici.


Concluzie


In functie de pretul platit vei primi la sfarsit un logo care reflecta valoarea. Insa tine minte ca investia intr-un logo si brandig puternic este pentru timp indelungat. Nu se face datorita de trendurilor din marketing. Logoul tau trebuie sa insprire incredere si stabilitate.


In incheiere cateva lucruri care trebuie sa le includa logoul tau:


- Un design unic, memorabil, specific domeniului de activitate

- Formate vectorial pentru folosire fara sa isi piarda calitate

- Formate pentru pentru print (CMYK), productie publicitara (Patone) si online (RGB)

Daca doresti o estimare de buget fara obligatii contractuale sau doresti sa vezi un portfoliul relevant cu realizarile noastre contacteaza-ne.