Includerea produselor personalizate in strategia de markerting a afacerii tale este de efect si usoar de realizat. Astfel daca nu le-ai folosit pana acum in promovarile tale, poti sa le incluzi fara teama, nefiind necesara o experienta deosebita ca sa reusesti. Pentru a alege obiectul potrivit ce urmeaza sa il personalizezi, te folosesti de profilul clientului (buyer persona) care o ar trebui sa il ai deja pregatit. Apoi in functie de mesajul campaniei si anotimp alegi cele mai potrivite obiectele potrivite.
Un obiect personalizat bine ales este folosit timp mai indelungat. Iar utilizarea cat mai lunga a acestuia este motivul principal al oricarei campanii de marketing. Desigur exista mai multe motive sa te folosesti de articole branduite cu un logo ori slogan in campaniile de publicitate.
Inainte de ati dezvalui si alte cauze pentru includerea acestora in strategia de promovare, sa intelegem ce este un articol promotional personalizat.
Ce este un articol promotional?
Este un obiect personalizat cu un logo ori mesaj publicitar pe care tu il dai gratuit clientilor sau viitorilor clienti. Articolele personalizate au fost folosite des in situatiile cand implica interactiunea directa. La evenimente, conferinte, competitii sportive, expozitii. Dar nu numai. Ele sunt folosite si in alte activitatii de promovare. Cum ar fi direct mailing ori livrarile de produse si servicii din ecommerce.
Cu siguranta ai primit si tu cateva. Cele mai folosite produse branduite in publicitate sunt: tricouri, sepci, calendare, cani, sticle, notesuri personalizate, flyere, cataloage de prezentare, pixuri, memorii externe ori umbrele. Dar oferta este mult mai larga si customizabila.
De ce ar trebui sa folosesti aceste promotionale?
Suntem in 2021, iar digitalul a acaparat aproape in intregime comunicarea si promovarea. Intr-o lume aproape complet digitalizata de ce ar trebui folosite aceste materiale promotionale?
Pentru ca in acest moment toata lumea este online. Acest loc a devenit saturat de mesaje, iar daca nu dispui de bugetele marilor companii, practic iti este greu sa iti construiesti un brand.
Sa te diferentiezi, sa iti comunici oferta.
Dar mai sunt si ale motive pentru care ar trebui sa le folosesti ca un mijloc de promovare in marketingul tau:
1. Creste loialitatea clientilor
Oferirea unui cadou, prin interactivitatea lui declanseaza un impuls de reciprocitate. Nu trebuie sa te astepti strict la un raspuns instant dar sansele sa fii rasplatit cu loialitate sunt destul de mari.
2. Atrage clienti noi
Vorbind de durata campaniei de marketing. Un articol personalizat iti mareste expunerea brandului tau in fata clientului dar si a oamenilor din jurul sau. Daca oferi o sacosa textila personalizata, ea este vazuta si de alti oameni nu doar de cel care o foloseste. Mai mult daca are un design atragator poti sa primesti reactii pozitive. Aceste recomandari valoreaza mult pentru activitatea ta.
3. Imbunatatesc renumele si prestigiul brandului
De cate ori un ad online ti-a atras atentie si ai dat click? Stii cate click-uri ai dat in ultimele 2 zile? Dar cat de des iti aduci aminte de o reclama care ti-a placut si apoi ai uitat de ea? Toti oamenii din marketing nu doar cei din farma au o problema cu retentia ad-urilor online.
Spre diferenta de reclamele online, materialele personalizate raman cu clientul tau. El le vede, le atinge si ii sunt utile. Logoul tau fiind in permanenta cu clientul iti mareste prestigiul brandului si iti creste sansa de a fi recunoscut usor.
4. Usureaza comunicarea cu clientii noi
Fiecare persoana din vanzari are o carte de vizita. Si cu toate ca o carte de vizita este importanta, ea nu faciliteaza conversatia ca si un obiect personalizat. Asa ca foloseste un articol promotional. Pe acesta poti sa il dai personal dar si prin intermediul unei comenzi (corespondente) livrate. Obiectul va fi un mesager constant si lipsit de stridenta.
5. Extinde durata campaniei de marketing
In functie de ce produse promotionale folosesti, acestea pot fi folosite de la cateva saptamani pana la ani. Cu siguranta ai un tricou braduit, o sapca personalizata ori un set de vin personalizat de ceva timp. Cate primaveri si toamne ploioase va fi folosita o umbrela personalizata care o daruiesti clientilor tai? Nici un ad online nu iti da atatea impresii favorabile cate primesti de la un material promotional folosit frecvent.
Concluzie
Marketingul anului 2021 nu este doar despre comunicarea calitatilor si beneficiilor produselor care le ofera. Este si despre interactivitatea brandului si latura emotionala a relatiei.
Clienti doresc sa simta si o parte umana, tangibila a afacerii. Nu doar partea calculata, rece.
Din acest motiv printr-un articol promotional iti arati generozitatea si de ce nu, grija de a fi folositor. Acest lucru poate fi benefic pentru a obtine increderea si dorinta de a achizitiona a produse si serviciilor tale.
Comments