• abazarbirou

Printul. Cand iti scoti clientul afara.

Actualizată în: Iul. 14

De pe internet!. Insa de ce ai face aceasta, de ce sa mergi impotriva curentului? Pana la urma trendul actual este sa iti indrepti toate resursele spre marketingul online.


Un motiv serios ar fi costurile. Pentru ca luna de luna costurile cu promovarea digitala cresc, iar rata de recuperarea a investitiei (ROI) este in scadere datorita concurentei. Daca esti un startup, la inceput de drum sau o afacere pe care o tocmai ai lansat-o, fara un buget de cel putin 1500 Euro lunar pentru multe lunie, este greu sa iti derulezi o campanie de marketing online. Care sa aiba rezulate decente.


Dar totusi exista alternative! Nenumerate. Ele sunt mai discrete pentru ca cer multa munca pentru a fi implementate. Marketingul si publicitatea nu se rezuma doar la mediul digital.


Marketingul nu a aparut odata cu internetul, ba mai mult este un stiinta multimodala, extrem de complexa. Digitalul este doar un mediu de comunicare similar printului, televiziuni ori radioului. Fiecare din aceste medii iti poate oferii ceva util in functie de domeniul tau de activitate. Secretul sta in integrarea cat mai multor medii de publicitate. Astfel reusesti sa iti maximizezi mesajul publicitar al mixului de marketing.


Iar un mix de marketing reusit cu siguranta te diferentiaza si te poate ajuta sa prospectezi piata si sa inchei noi vanzari.


De ce printul advertisingului traditional in 2021?


Pentru ca si-a dovedit eficacitatea. Si pentru ca genereaza in continuare vanzari si notorietate pentru orice brand. Marketingul nu este exclusiv digitalul cu Google Ads sau platformele de social media. Cum nu este nici doar TV, panotaj sau radio.


Te poti prezenta si offline. Cu un material printat: flyer, brosura, catalog, mapa de prezentare ori postere. Faptul ca unii refuza sa le foloseasca este treaba lor. Printul nu a murit, in cel mai rau caz ofera si o varianta digitala. Tiparul face parte din marketingul traditional iar acesta genereaza in continuare lead-uri si vanzari. Pana la urma o afacere trebuie sa foloseasca toate mediile disponibile din publicitate pentru a creste, genera vanzari si profit.


Printul nu are stralucirea tehnologica a digitalului. Insa aceasta este si avantajul sau. Este vechi si este in societatea umana de mult timp. Este legat de traditie, de regulile jocului de o stabilitatea care inspira incredere. Iar orice brand care inspira incredere este castigator.


Care este ideea cu printul in marketingul de azi?


Te-ai intrebat in ultimul timp ce te incojoara mai mult, printul sau digitalul? Ai fi surprins.


Printul este peste tot: de la cartile de vizita, la brosurile de prezentare, la afise. Dar print este si ambalajul in care se ambaleaza orice produs. Fie ca este o cutie de carton, punga de hartie ori punga de plastic. Eticheta ultimului hanorac tot print este. Print este si notesul pe care il folosesti uneori. Printat este si plicul de corespondenta. Tiparit este si displayerul din carton de la magazin. Print este si panoul cu reclama de pe marginea drumului. Printat este si autocolantul care este colantat pe masina ta. Si tricourile pline de culoare se printeaza.


Toate aceste printuri au un logo, un design un mesaj mai evident sau nu pentru cel care le foloseste. Nu cred ca iti doresti sa renunti la aceata oportunitate de a te promova.


Iar folosirea acestor printuri pentru a te promova este o oportunitatea care nu trebuie ignorata.


Avantajele printului in mixul de marketing


  1. Increderea

  2. Materialitatea

  3. Loialitatea

  4. Atentia de lunga durata

  5. Utilizarea indelungata

  6. Designul accesibil


Brosura printata complementeaza perfect orice campanie de promovarea online sau offline.

Ca si trend, utilizarea frecventa a materialor tiparite este stimulata de comertul online in crestere. Insertul unui flyer ori brosuri printate in cutia cu livrare a devenit un must have.

Cu un continut bine structurat si cu o design grafic profesionist poti obtine rezultate notabile pentru marketingul tau.


Iata cateva din beneficiile unei material tiparit in pentru advertisingul tau:


1. Increderea


Oamenii au mai mare incredere in informatia printata decat in cea digitala. Tiparul este mai familiar datorita timpului lung are este utilizat in societatea umana. Un studiu recent arata ca consumatorii vor face mai repede o achizitie daca vor vedea o reclama editata pe hartie decat una din social media.


Brosura si flyer NSF
Brosuri si flyere pentru o campanie preventiva Covid 19


2. Materialitatea


Comportamentul uman este influentat de simturi: vaz, miros, auz, gust, tactibilitate. Ultimul foarte important. Memoria senzoriala ne domina comportamentul. De exemplu, atingerea texturii catifelate a piersicii evoca un sentiment pozitiv.


La fel este si cu printul. Folosind tehnologiile din industria tipografica aceste senzatii senzoriale le putem amplifica prin: folosirea unor cartoane premium cu textura speciala, lacuri selective, culori metalice, ambosari etc.


Pentru consumatorii de cosmetice, bijuterii, fashion si produse de lux cataloagele printate glossy ofera in continuare o atractie ce mediul digital nu o are.


3. Loialitatea


Cataloagele si periodicele printate au un public fidel care le acorda atentie. Gandestete ca marii retaileri (Altex, Lidl, Kaufland, Sell Gross etc.) nu ar folosi aceasta unealta in strategia lor publicitara daca nu ar functiona.


4. Atentia de lunga durata


La citirea unui flyer ori alta informatie tiparita pe hartie, atentia si interactivitatea creste. Totusi nu exista o preferinta pentru tipar in fata celui digital.


Costuri reduse. Odata cu evolutia tehnologica costurile produtiei pentru tipar se reduc in fiecare an. Contrar celor din marketingul online unde competivitatea si cheltuielile cresc iar numarul de consumatorilor ramane constant.


In plus pentru distributia unui flyer daca il folosesti intr-un loc public platesti doar costul unui suport. Care poate fi si el personalizat. Mai mult, nu esti nevoit sa platesti nici distributia ori interactiunea cu reclama ta.


5. Utilizarea indelungata


O brosura este citita de mai multe persoane si pastrat pentru a fi recitit mai tarziu. Plasate in sali de asteptare, birouri, terase, magazine, transport in comun ele sunt rasfoite si citite timp indelungat.

Meniul de pe un flyer distribuit intr-o zona de livrare bine delimitata poate fi pastrat timp indelungat in bucatarie pentru mai multe comenzi.


Aceasta folosire indelungata ii ofera tiparului pe hartie o rata de recuperarea a investitiei (ROI) greu de egalat de alte alternative din advertising.


6. Designul accesibil


Cand pregatesti designul unui pliant de prezentare creativitatea nu are limite. Iar daca pregatesti grafica intern gasesti mai usor elemente grafice si templaturi online adaptate pentru orice domeniu de activitate.


Tot legat de designul grafic putem vorbi in cazul afiselor de mari dimensiuni din spatiile publice. O reclama cu un design vizual atragator nu va lasa rezultatele sa intarzie.

Rata de recuperarea a investitiei (ROI).


Rata de raspuns pentru printurile din mailul direct (inserturile coletelor si posta clasica) sunt de 3.7%. E-mailul cu e-newslleterele au un raspuns de 1% iar cel din social media 0.2%. Sursa


Dezavantajele printului


1. Planficarea

2. Costurile ridicate

3. Spatiul limitat

4. Relevanta


Printul are unele dezavantaje datorita naturii sale materiale si a schimbarii comportamentului consumatorilor. Cele mai intalnite in experienta noastra ar fi:


1.Planificarea


Pregatirea continutului (conceptul creativ, pregatit continutul, creare slogan etc.) si designul machetei pentru print necesita timp si resurse calificate. Pentru a avea siguranta unui produs final de calitate este recomandat colaborarea cu o agentie de publicitate are poate oferi si designul si productia printului. Solutia pentru depasirea acestui dezavantaj este realizarea unui plan de marketing cu un calendar al livrarilor bine pus la punct.


2. Costuri ridicate


Daca esti la inceput de drum si cauti solutii economice (Startup, IMM) realizarea unui catalog cu produse este destul de costisitoare. Alternativa ar fi realizara unui flyer ori a unei brosuri cu pagini si dimensiuni reduse.


3. Spatiul limitat


Un brosura printata are spatiu limitat pentru afisarea informatiei. Acest lucru te obliga sa fii creativ, sa realizezi un vizual incitant care sa iti fure privirea.

La fel informatia trebuie machetata urmand o ierarhie si asezare care sa usureze interactiunea cu cititorul (UX si UI se aplica si offline).


4. Relevanta


Uneori flyerele sunt distribuite la adrese ori consumatori care nu sunt interesati sa cumpere. Prin urmarea daca nu au un design care sa le capteze atentia ori o oferta deosebita, flyerul sfarseste la gunoi. Deci realizarea unui vizual si continut irezistibil poate inlatura acest impediment.


Cum sa folosesti printul in mixul de marketing?


Daca nu ai integrata publicitatea tiparita in mixul de marketing nu e tarziu sa o faci. Cu un plan putem sa realizam o campanie cu un vizual creativ si un print premium. Apoi cu el sa targetam si testam clientii potentiali din piata.


Aceasta campanie cu print sa o integram in strategii mai complexe care sa include si marketingul digital.


Daca doresti sa iti integram si printul in marketingul afacerii tale da-ne un semn pentru o estimare personalizata.