• Anita Klein

5 sfaturi pentru designul unui flyer eficient

Actualizată în: Iul. 12

Ti-ai deschis magazinul mult visat. Esti in cautare de clienti noi iar cei pe care urmeaza sa ii ai doresti sa ii fidelizezi. Ce te-ar mai putea ajuta pe langa marketingul online? Dar fara sa iti spargi pusculita cu economii.


Raspunsul: un flyer pentru insertul personalizat!


Vorbim de flyerul ce il introduci in coletul care iti livreaza comanda. Dar dupa cum stii, ca sa aiba cat mai mare impact trebuie informatia trebuie pregatita intr-un design grafic care sa atraga atentia.


Daca apelezi la un designer grafic cu experienta sau la o echipa de designeri dintr-o agentie de publicitate ai toate sansele ca grafica si continutul sa fie pregatite profesionist. Si fara batai de cap pentru tine.


Flyerul este un print economic, sub forma unei simple foi de hartie. Iar daca continutul este pregatit profesionist rezultatele vor fi pozitive. Pliantul, pe langa materialele promotionale pot genera un trafic catre website ul tau. Cum? Adauga un cod QR catre un landing page cu promotia ta. Asa el iti intregeste si sustine marketingul online pentru ati genera vanzari si notorietate pentru brand.


Flyer insert
Flyer+Design pentru a creste traficul canalului Social Media

Sa ne intelegem. Aceasta discutie nu este despre pliantul obisnuit, nu! Vorbim de “flyerul”! Cu cel mai bestial design grafic. Cu cea mai irezistibila oferta a ta!


Pe langa inserarea lui in cutiile tale personalizate, mai poti sa il pui si in cutiile postale, intr-un displayer din zonele de asteptare ori sa il oferi spre descarcare online.


Utilitatea si CTA (Call-to-Action) al acestuia sta in designul sau reusit. Conteaza si continutul insa aceasta ramane necunoscut daca pliantul nu a starnit curiozitatea sa fie luat si citit.


Cum sta treaba cu designul? Pai cu siguranta ai si tu cateva idei despre continutul ofertei sau idei creative despre cum ar trebui sa arate.


Noteaza-le pe toate. Chiar si cele mai nebunesti. Apoi cu un designer grafic poti sa le materializezi intr-un in flyerul atragator, bun de dat in orice ocazie. O agentie serioasa iti poti avea livra aceste printuri la aceasi calitate ca si ale brandurilor mari.


Daca nu ai bani pentru o agentie poti realiza intern macheta. Chiar si tiparirea lui.

Dar un ochi avizat va remarca designul amator fata de unul profesionist. Realizezi aceasta dupa imaginile folosite, asezarea textelor, combinarea culorilor (DTP).


Iar cand ajungi la pregatirea pentru tiparire (prepress) macheta trebuie sa aiba cateva date tehnice: margini de taiere, rezolutia buna a imaginilor, paleta de culori CMYK, fonturile vectorizate, repere faltuire etc. Fara aceste pregatiri tehnice calitatea flyerului are de suferit.


Indiferent daca il realizezi intern sau il faci cu o agentie de marketing sfaturile de mai jos pot sa iti fie de folos. Ele sunt standard in procesul tipografic din agentia noastra.


Deci iata-le:


1. Simplitate. Less is more

Nu trebuie sa umpli de culoare ori text fiecare milimetru de hartie. Textul trebuie sa fie impartit in fragmente cu spatiu generos intre ele. Este mai usor de citit anuntul. Daca ai multe de zis un cod QR ori un link catre websitul tau este solutia.


2. Sloganul

Se aseaza in partea superioara a printului, mare, bolduit pentru ca este primul lucru pe care il vezi.


Asa ca apeleaza la la toate resursele de creativitate pe care le ai. Sau daca timpul tau este limitat apeleaza la o agentie creativa de publicitate.

Cu el trebuie sa trezesti dorinta si curiozitatea de a afla mai multe informatii sau de a intra pe site. Doar atat! :)


Se formuleaza exact ca si metadescriptiile din anunturile PPC (Pay-per-Click) pentru Google Ads sau Facebook Ads. De exemplu adaugarea unor cuvinte: “nou, “descopera”, “acum” sau procente la inceputul anuntului pot creste atentia.


3. Beneficiul. Ce primesc eu?

Este principalul lucru ce atrage atentia la orice mesaj publicitar. Enumera 1-3 beneficii pozitionate imediat dupa slogan sau daca sunt aseaza altundeva sa fie diferentiate prin elmente de design: culoare diferita, caseta cu fonta de culoare diferita, text bolduit.


Informatia sa fie scurta si obligatoriu sa inceapa cu bullet points ori elemente grafice personalizate.


4. Culorile si imaginile. Sa iti fure privirea!

Fotografia potrivita este realizata de un fotograf. Ilustratia trebuie sa fie realizata de un grafician. Nu poti face rabat la calitate. O imagine face cat 1000 de cuvinte. Poti sa le achizitionezi mai ieftin din stocurile de imagini online.


Fii atenta la culori. Sa fie tematice cu cromatica din logoul tau. Poti sa le folosesti in titluri, text si elemente vectoriale ca sa iti subliniezi brandul.


Intodeauna foloseste culorile in contrast pentru ca ajuta un citit mai usor. Pliantul tau nu trebuie sa fie control oftamologic.

Paleta de culori, la fel ca si la imbracaminte o poti reduce la 3. Pentru eleganta.


5. Recomandarile

Folosete-le pentru a creste increderea. Aceasta este foarte valoroasa in orice activitate de marketing. Daca poti, implica persoane care fac parte din comunitatea unde faci promovarea. Foloseste numele lor complet si referinta profesionala.


Acestea au fost cele cinci tipsuri. Dar daca ai fost interesat sa citesti pana aici iti mai oferim unul.


6. Fonturile

Sau literele. Daca ai de introdus in macheta mult text, alege un font potrivit, usor de citit insa sa fie si potrivit cu domeniul promovat.


Pentru o nota de unicitate incearca sa nu folosesti fonturile comunte, folosite in communicate oficiale sau facturi: Arial, Times New Roman, Tahoma, Verdana.


Pe Google Fonts gasesti o librarie de fonturi elegante si complete. Complete pentru ca includ si diacriticele limbii romane care sunt bine sa le folosesti in orice material tiparit. Denota grija si atentie pentru detalii.


Gaseste o familie de fonturi, maxim 2. Formatul “Serif” (literele au un “talpa”) sunt cel mai usor de citit. Titlurile le poti boldui, marii ori colora cu o culoare diferita pentru a iesi in evidenta.


Mai avem si alte tipsuri pentru realizarea unui designul unui material tiparit reusit. Reusit = sa atraga atentia si sa isi implineasca scopul: CTA, trafic pe site sau lead-uri.


Tu cum iti doresti sa faci cu designul flyerului? Vrei sa iti mai spunem si altele idei sau doresti ca designerii nostri sa iti realizeze macheta si printul?

Ne poti raspunde trimitandu-ne un mesaj ori dandu-ne un telefon.


“Vanzare buna!”