Cand piata imobiliara incetineste este momentul in care trebuie sa iti regandesti planul de marketing. Cat timp economia a fost in crestere nu ai avut aceasta problema. Nu ai avut nevoie nici de o strategie sau idei personalizate de promovare.
Dar anul 2021 aduce o serie de noi provocari prin scaderea puterii de cumparare. Din acest motiv trebuie sa iti restrangi cheletuielile dar si sa iti construiesti o strategie de marketing imobiliar adaptata realitatilor economice de criza.
Avand experienta crizei din 2008, iti prezentam 6 idei de marketing pentru ati promovarea business-ului tau imobiliar.
Iata-le pe scurt pentru inceput:
Mai jos poti le poti gasi explicate. Daca ai nevoie de mai multe informatii nu ezita sa ne contactezi.
1. Creaza-ti o prezenta online mai serioasa
Ca esti un antreprenor la inceput de drum sau daca esti de mult timp in piata stii ca trebuie sa ai un website. Astazi conexiunea la internet este aproape permanenta. Cei 15 milione de utilizatori din Romania iti acopera virtual toata populatia activa. Si un mic pont, chiar daca afacerea ta este in Romania, adaugarea unei varianta in limba engleza pentru site-ul tau de prezentare este un must-have.
Ei sunt potentialii tai clienti online, ce cauta informatii si oferte. Iar daca tu nu esti prezent pe internet risti sa nu fii gasit.
Nu trebuie sa iti pierzi timpul cu realizarea site-ului tau. Tu trebuie sa te ocupi de cresterea afacerii tale, de gasirea de noi oportunitati sa te dezvolti. O agentie de digital advertising te poate ajuta sa iti realizeze prezenta ta online in mod optim si profesionist.
Odata siteul lansat este important sa il mentii constant actualizat. Informatiile utile, dar si imagni de calitate iti cresc vizibilitatea in cautarile Google. Foloseste numai fotografii sau filmari realizate de un fotograf profesionist. Cu acest fotograf noi am avut colaborari excelente. Asta inseamna un trafic bun pe siteul tau ce iti mareste sansele de conversie.
2. Fii activ pe canalele de Social Media
In noiembrie 2020, in Romania avem urmatoarele date: 11 milioane useri Facebook, 4 milioane useri Instagram si peste 3 milioane Linkedin. Stim, poate nu esti atras in mod deosebit de social media. Dar suntem in 2021 si aproape toata lumea o gasesti zilnic aici.
Asa ca creaza-ti un business page pe aceste canale. Atentie, separat de paginile personale, nu le amesteca!
Pe Social Media te poti prezenta cu imagini si experiente reale. Sa dai o trasatura umana, interactiva afacerii tale. Pe Facebook ori Instagram poti sa creezi o legatura cu clientii tai, inainte de ai cunoaste fata in fata.
Totusi incearca sa sa te abtii de la o vanzare agresiva daca nu doresti sa obtii rezultate nedorite.
Care e canalul potrivit? Depinde de ce doresti sa promovezi si care este profilul clientului pentru acea promovare.
Testeaza si alege 2-3 canale care vezi ca ti se potrives. Linkedin dupa cum stii este excelent pt B2B. Daca ai proprietati industriale sau spatii de birouri este locul potrivit.
Din experienta izolarii pandemice se pare ca Instagram, care se bazeaza enorm pe imagine a fost unul din cele mai bune canale de promovare pentru segmentul 30-45 de ani in SUA. Postarile cu vizualuri de calitate realizate dupa un manual de identitate si un plan de promovare profesionist au ajutat la multe tranzactii.
Pe langa realizarea vizualurilor pentru postarile digitale agentia noastra iti mai poate realiza un plan de marketin online dar si contintul pentru el. Un continut personalizat 100% pentru online-ul romanesc. De exemplu daca profilul clientului tau este in esantionul demografic +35 ani, continutul si comunicarea va fi pregatita de creativi apartinand aceluiasi segment.
3. Realizeaza tururi de prezentare virtuale
Timpul clientilor tai, la fel ca si al tau este foarte valoros. Un tur virtual 3D ii ajuta sa cunoasca propietatea inainte de a o viziona. Dar in acelasi timp aceasta este o metoda deosebita de previzualizare clara si completa pentru potentialii clienti.
Un spot video este de un real folos in prezentare. De cativa ani filmarile cu drone devin o obisnuinta. Filmarile aeriene exterioare ofera o imagine mai clara si o nota de incredere pentru serviciile oferite. Un material video transmite mai usor si atragator informatia. De asemenea va creste rankingul brandului tau in motoarele de cautare. Adica anuntul tau va fi mult mai vizibil in cautarile online.
4. Printeaza-ti o carte de calitate
Prima impresie conteaza. Ai nevoie de o carte de vizita care sa arate nu bine, ci foarte bine. Cu un design premium si un logo pe masura.
Trebuie sa le ai tot timpul la tine ca sa le imparti ca pliantele de pizza.
Daca pana acum ai avut un logo banal si nu ai avut un manul de identitate vizuala e momentul sa il realizezi. Te va ajuta sa iti realizezi cartile de vizita, brosurile de prezentare, personalizezi facturile sau sa realizezi cum o sa vezi mai jos bannere si signalistica pentru propietati.
5. Pregateste-ti signalistica exterioara
Orice propietate care este listata pentru tranzactionare trebuie semnalizata corespunzator. Ai nevoie tot timpul de bannere, mashuri, steaguri ori displayere. In cazul acestora, marimea chiar conteaza. Conteaza si sa fie pregatite cu un design care sa atraga atentia. Pe ele trebuie sa iti iasa bine in evidenta logoul tau si datele de contact.
6. Materiale promotionale personalizate
Investe cu atentie in brandul imobiliar al afacerii tale, alegand obiecte de valoare cat mai utile. Altfel vor sfarsi la cosul de gunoi, iar reputatia brandului tau va avea de suferit. Marketingul cu obiecte personalizate este mai personal si mai de lunga durata. Ofera on interactiune directa intre brandul tau si client. Este asemeni unui cadou...personalizat.
Atentie insa trebuie sa pregati articolele cu designul potrivit pentru o astfel de campanie de promovare.
Din experienta noastra urmatoarele articole branduite: sticle de apa, cani, sacose textile, umbrele personalizate, baterii externe se se potrivesc in orice perioada a anului, fiind foarte apreciate.
Totusi inainte sa te apuci de treaba sa nu uiti ca toate activitatile marketingului se desfasoara fara oprire, 24 din 24, 7 din 7 zile. Trebuie sa fii permanent atent la evolutia pietei, la concurenta si la ultimele metode si unelte de marketing.
Cultivarea si implementarea uni strategii unice de publicitate este un proces indelungat si consumtor de resurse.
O agentie de publicitate full service cu care poti sa comunici eficient iti poate fi un partener de baza in promovarea imobiliara pentru tine.
コメント