top of page
  • Anita Klein

Agentie locala de publicitate, beneficii.

Globalizarea si digitalizarea economiei are si paradoxurile ei: orientarea catre servicii si produse realizate local. Sa fie doar un trend trecator? Luandu-ne dupa vivacitatea acestuia, am spune ca nu.


Asa ca orientarea spre ofertele locale, cum ar fi o agentie de publicitate locala devine o optiune naturala. Aceasta se adreseaza mai bine economiei dintr-o arie geografica apropiata, cunoscandu-i particularitatile ei. Pana la urma segmentarea si targetarea locala a consumatorilor este abordarea standard in marketingul contemporan.


Publicitate locala
Publicitatea digitala pentru o promovare locala de succes. (Foto: Pexels/ Mikael Blomkovis)

Daca iti doresti sa abordezi o noua piata noi, alegerea unei firme de publicitate locale ce sa te ajute la lansare si marketing este o idee castigatoare.

Indiferent daca este o afacere B2C sau B2B: un centru comercial, un service auto, o florarie, o firma de constructii, o agentie de turism, o comunitate religioasa ori culturala, o sala de fitness si lista poate continua.


Ce este agentia de publicitate si cum iti poate ajuta afacerea?


Agentia de publicitate (Advertising Agency) este “o entitate” ce participa la furnizarea de servicii si produse pentru activitatea de marketing. Publicitatea este promovarea platita ce o poti intalni online si offline. Iar daca nu stiai deja, in promovare poti include orice poti vedea sau auzi: de la logo design pana la campanii complexe pe canale multiple: Online, TV, print, evenimente PR.


Este diferita o campanie publicitara de o strategie de marketing? Da, ultima este un domeniu mult mai complex ce implica colaborarea mai multor firme cu domenii de activitate complementara. Poate oferi servicii de marketing complete o agentie mica sau medie asa cum se autopromoveaza in zilele noastre? Putin probabil. Cum puteti afla acest lucru usor? Cereti-le strategia de vanzari ce se afla in mod normal in orice plan de marketing.


Dar si agentiile publicitare sunt specializate pe mai multe activitati. Iata cateva din ele daca vrei sa stii care ar fi mai potrivita sa iti creeze o identitate vizuala:


Agentia de publicitate full-service. Sunt cele mai sofisticate si mai complexe. Au echipe de creativi, marketeri si designeri ce pot oferii excelenta in publicitate. O astfel de agentie poate sa asigure usor si campanii la nivel continental nu doar zonal. Daca cauti asa ceva avem o veste buna, firmele romanesti se afla in topul agentiilor de publicitate europene.


Agentia de marketing digital. Majoratitatea sunt specializate in oferirea de campanii platite pe platformele Google Ads si Facebook. Secundar ofera si servicii de continut editorial si programare pentru webdesign.


Agentia de publicitate traditionala. Acest tip de agentie a fost inlocuit treptat in ultimii ani de agentiile de marketing digital. Ele ofera campanii de publicitate platita in publicatii tiparite, radio si TV. Ofera conceptele creative,designul grafic si publicarea lor. Dupa 2020 aceste agentii au adoptat noile tehnologii si datorita experientei ofera si publicitate digitala (Digital Advertising).


Vezi mai multe despre publicitatea online (Digital Advertising):



Boutique de design grafic si creatie publicitara. Este o agentie in mod normal de dimensiuni reduse. Punctele forte ale unei agetii de graphic design sunt legate de vizual si creatie: graphic design, video, audio si creatia si realizarea de continut editorial (copywriting).


Daca doresti un logo personalizat unic, o identitate vizuala pentru brandul tau sau o poveste care sa stimuleze loialitatea fata de brand ei sunt cei la care trebuie sa apelezi.


O agentie de design grafic te poate face unic prin creativitate.


Acere locala
Afacerile locale se pot promova intr-o zona delimitata geografic. (Foto: Pexels/ Kampus Production)

Avantajele colaborarii cu o agentie localea de publicitate


Mai jos gasesti avantajele principale pentru aceasta colaborare?



O agentie locala poate fi mai pregatita sa iti ofere rezultate bune intr-un buget impus de strategia ta de marketing. Iar daca esti un start-up sau firma la inceput de drum orice idee ori colaborare care optimizeaza bugetul este avantajoasa.

Iata cateva motive pentru te indrepta spre o firma locala:



1. Agentia locala intelege piata regionala


O agentie locala are avantajul cunoasterii zonei unde se afla si in care tu doresti sa te extinzi. Ea poate sti ce functioneaza si ce nu ca si strategie de promovare. O companie de publicitate buna te va ajuta sa iti realizezi profilul clientului ideal si sa iti faci un plan de marketing adaptat acestuia.


Ea poate sa identifice preferintele de consum ale acestui profil de client, care sunt preferintele muzicale, care sunt brandurile preferate. Te poate informa si despre obicieiurile de consum regionale. Iata de exemplu: kefirul, un produs lactat. Este consumat cu precadere in nordul Romaniei. Un astfel de produs nu ar avea acelasi succes in sudul tarii, insa daca il inlocuiesti cu sana, iaurt sau alte produse similare ai putea avea mai mult succes.



2. Un partener local te poate recomanda afacerilor locale


Un alt avantaj al unei agentii locale de publicitate sunt legaturile de afaceri cu alte firme sau persoane publice locale. Odata recomandat poti sa te asociezi cu alte afaceri daca ai produse ori servicii care se complementeaza. Sau chiar sa iti gasesti clienti noi.


In marketingul digital cu ajutorul acestor firme poti sa faci schimb de link-uri ori recomandari pe siteuri. Acest lucru te ajuta sa iti cresti notorietatea in comunitatea locala. Pentru un parterneriat offline iti oferim un studiu de caz pentru un brand cu suplimente alimentare.


Aceste produse au fost recomandate in salile de fitness si sport dintr-un sector al capitalei intr-un campanie de relansare si rebranding. Au fost oferite mostre dar si vanzari cu ajutorul unor displeyere personalizate specifice merchandiseului.


Marketing local
Marketingul local pentru StartUp si IMM prin recomandari si colaborari. Foto: Pexels/ Gustavo Fring


3. Agentia locala iti ofera atentie sporita


Daca colaborezi cu o agentie mica pentru promovarea locala, vei primi mai multa atentie decat de la o agentie mare dintr-un oras indepartat. Vei putea vorbi direct cu propietarul firmei de cate ori va fi nevoie. Etapele si rezultatele campaniei se pot analiza si implementa rapid. Reactia intr-un timp foarte scurt in marketingul digital si nu numai este un avantaj serios.


In plus, agentiile mici au reputatia de a fi si mai creative. Ele nu au ierarhii si regulamente complicate care sa le cenzureze ideile creative. Iar creativitatea in designul si mesajul publicitar poate fi factorul care sa te ajute sa concurezi cu brandurile ce dispun de bugete mari.


Bonus: agentiile locale neavand personal numeros si fiind adaptabile iti pot aduce economii financiare si de timp.



4. Publicitari locali au legaturi cu publisheri din media locala


Publicitatea tradionala si PR-ul (Public Relations) sunt doua componente importante a marketingului. Chiar daca sunt in scadere, aceste medii de comunicare raman foarte atractive pentru orice strategie de comunicare. Mass- media locala (TV, radio, presa) este urmarita in continuare, fiind mult mai bine ancorata in viata cotidiana a comunitatii.


De exemplu, daca o personalitate sau influencer local (sportiv, primar, cantaret etc.) iti recomanda o bautura racoritare intr-o actiune de marketing local, vei avea mai mare expunere decat ai fi mentionat la un canal national.


Sponsorizarea un eveniment caritabil sau a unei actiuni sportive pentru copiii de la o scoala va atrage atentia cu rezultate semnificative. Implicarea in sustinerea evenimentelor sociale ale unei comunitati nu are cum sa dea gres.



5. Implementarea rapida a schimbarilor


Daca ai un website ori un magazin online realizat in strainate ori in alt oras cum se obisnuieste in majoritatea cazurilor, orice modificare aparuta se va rezolva in timp indelungat. Daca magazinul tau online “cade” in timpul unei promotii sau varf de sezon, efectul este devastator asupra firmei tale.


Aceasi situatie si pentru materiale promotionale sau tipar. Cu o firma locala poti sa realizezi in scurt timp orice design de ambalaj, etichete ori campanii de marketing ca raspuns la situatii neprevazute. Iar designeri locali in mod normal au legaturi cu tipografiile care iti pot tiparii materialele urgente.

Nu mai vorbim daca ai nevoie de o continut pentru o campanie neprevazuta pentru social media ori retea de publisheri online. Crearea mesajului campaniei, contentului si a vizualurilor pentru postari se livreaza cu promtitudine.



6. Costuri reduse pentru promovarea ta


Apeland la o agentie de publicitate cand esti la inceput poate fi costisitor. Mai ales cand esti atent la fiecare ban. Vei fi tentat sa iti faci intern marketingul pentru Facebook si Instagram: strategie, continut si imagini. Grafica pentru materiale tiparite si sa te ocupi si de productia lor.


Dar chiar salvezi astfel parti semnificative din bugetul afacerii tale? Angajarea interna a unei persoane care se ocupa cu publicitatea inseamna taxe, salarii, bonificatii, unelte, licente, cursuri. Iar aceste cheltuieli nu sunt mici.


Ce se intampla daca externalizezi aceste activitatati? Cu o firma de publicitate poti sa lucrezi platind un proiect. Sau doar cateva ore. Poti sa colaborezi doar pentru designul unei etichete ori ambalaj personalizat. Poti sa ai un proiect doar pentru imbunatatirea site-ul, ori pt SEO.


Nu este o problema sa opresti colaborarea pentru cateva saptamani daca ai o perioada mai slaba fara sa platesti. Acest lucru nu poti sa il faci cu marile firme ori cu un angajat. Marile firme in mod obisnuit cer o taxa de agentie lunara iar un angajat trebuie platit permanent si daca nu are activitate.


Service auto
IMM locale au preturi mai competitive. Foto: Andrea Piacquadio/ Pexels


Cu ce te poate ajuta o agentie de publicitate?


Lucrand cu o firma specializata in promovare economisesti bani dar si timp care in mod normal este alocat dezvolarii firmei. Poti incerca la inceput sa te ocupi personal de promovare: campanii pe Facebook, Instagram ori Google Ads.


Poti sa te ocupi si de designul unor carti de vizite ori flyere. Dar sincer merita timpul alocat in detrimentul afacerii tale? Rezultatele arata profesionist sau emana o nota de nesiguranta? Firma ta foarte greu poate concura cu firmele specializate in servicii publicitare. Nu vorbim si sa le depaseasca.


O astfel de firma te sustine realizandu-ti o imagine, un slogan si plan de promovare online sau offline. Chiar, nu trebuie sa alegi doar una din cele doua. Opteaza pentru varianta integrata a celor doua pentru o acoperire mai buna a pietei.


Noul tau partener de marketing te poate sfatui ce sa alegi in urma unei consultatii sau studiu de piata. Indiferent de alegere vei avea nevoie ca sa iti face simtita prezenta de cateva lucruri esentiale pentru promovare:



  • Un website de prezentare ori magazin online optimizat si actualizat;


  • Conturi business pentru canalele social media recomandate afacerii tale: Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest. Alege doar 1 sau 2 care ti se potrivesc strategiei de marketing.


  • Strategia de Inbound Marketing;

Vezi mai multe despre Inbound Marketing:


  • Planul campaniei de publicitate;


  • Productie publicitara care sa imbunatateasca experienta consumatorului (Customer Journey) cu brandul tau: cartile de vizita, catalog de prezentare, signalistica, articole promotionale personalizate, parteneriate sociale, activitati de PR si networking B2B;


  • Un profil Google MyBusiness optimizat pentru activitatea brandului tau. Este un serviciu gratuit oferit de Google. Te face vizbil in cautarile locale si iti creste traficul site-ul tau. Daca doresti sa iti actualizam si pregatim o strategie de marketing pentru el, poti sa ne contactezi imediat;


  • Un continut nativ online targetat segmentului tau de posibili consumatori. Cu alte cuvinte: prezentarile brandului si a ofertei tale sa fie formulata cu expresii si cuvinte pe intelesul segmentului demografic caruia il vizezi. Bineinteles publicat in locurile unde se afla acesta: piata locala, complexe comerciale, grupuri pe Facebook, artera pietonala principala, evenimente sportive, intersectii agglomerate, portaluri online de stiri ori divertisment.


Dezavantajele colaborarii cu o agentie de publicitate


Daca am vorbit de avantajele colaborarii cu o agentie de publicitate sa vorbim acum si despre inconvenientele acestui parteneriat.



Iata cateva observate de noi:


Costuri mari. La fel ca si orice afacere, agentia de publicitate trebuie sa fie profitabila pentru a activa. Ea nu poate livra fara sa incaseze chiar daca este o modificare minora pentru imaginea ce se posteaza pe Instagram.


Asa ca daca vorbim de un StartUp cu costuri mari de lansare sau nu dispui de fonduri suficiente, comisionele colaborarii sunt prohibitive.


Lipsa de experienta. Daca activezi intr-un domeniu de nisa sau apelezi la o firma de marketing noua, este posibil ca aceasta sa nu fie familiarizata cu afacerea ta. In timp acest lucru se poate schimba prin familiarizarea cu domeniul de activitate.


Un portofoliu relevant sau realizarea unui proiect pilot va poate oferi o imagine experientei agentiei.


Diferenta de viziune. Este posibil ca agentia sa nu ofere 100% implicare in realizarea unei strategii de marketing.


Sau conceptul creativ propus sa nu reprezinte valorile si viziunea brandului.


Favorizare preferentiala. Deseori datorita lipsei de personal calificat in unele agentii este o problema cu livrare la timp la standarde profesionale a serviciilor de marketing. Din aceste motive ele se concentreaza pe clientii considerati mai importanti.


Pentru a evita aceasta situatie intreaba de numarul conturilor alocate unui account, art director ori designer in agentie. Mai mult de 3 clientii alocati unui account scade sansa unor rezultate excelente.


 

Toate cele enumerate mai sus trebuie implementate intr-un process continu. Dupa cum bine stii activitatea de promovare si branding nu se opreste niciodata.


Contacteaza-ne ca sa iti prezentam cum te poate ajuta si pe tine o agentie de publicitate locala. Sau ce ai putea imbunatatii pentru a avea o prezenta mai activa in piata locala.


bottom of page