Informatiile care te ajuta sa obtii oferta de print completa

Actualizată în: 23 oct.

Daca nu esti designer grafic sau un marketer cu experienta, sa ceri un pret pentru tipar poate parea descurajant. Tu stii ce informatii are nevoie agentia de print sau o tipografie pentru ati face o oferta? Daca intri pe site-ul lor sau ii asculti, au un limbaj tehnic care nu iti este deloc familiar: ce sunt culorile CMYK, ce este tiparul offset, ce este marginea de taiere sau ce este biguirea?


Card de multumire
Un card de multumire tiparit te ajuta la fidelizarea clientilor tai.

Daca ai o macheta pregatita de tine sau un amic grafician si vrei sa o tiparesti noi te ajutam sa o materializezi. Iti dam o lista cu detalii ce te ajuta sa iti scrii mailul cu cererea ofertei pentru tiparire. Orice ar fi: o brosura, un poster, o eticheta pesonalizata sau un card de multumire.



Daca este vorba de un ambalaj de carton personalizat lucrurile devin mai specifice, insa nu sunt deloc dificile. Poti sa ne trimiti un mesaj cu el si iti pregatim o oferta plus sugestii de realizare cat ai spune...print 😊

  1. Tirajul

  2. Numarul de pagini

  3. Formatul

  4. Tipul hartiei

  5. Greutatea hartiei

  6. Numarul culorilor

  7. Proof-ul

  8. Finisaje si inobilari tipografice

  9. Livrarea

Dar iata mai jos specificatiile tehnice de care sa ne vorbesti:


1. Tirajul


Numarul bucatilor care le doresti imprimate. Daca sunt mai multe, iti vei amortiza imediat costurile fixe necesare productiei de serie. Un notes personalizat va fi mult mai ieftin per bucata daca il tiparesti intr-un tiraj mai mare de 300 de bucati, decat intr-un tiraj mai mic de 100 de bucati.


2. Numarul de pagini


Un flyer simplu este format dintr-o pagina. Daca ai un catalog vei avea mai multe pagini. Numarul paginilor poate fi 8, 12, 16, 20 si asa mai departe. Intodeauna vor fi multiplu de 4.


Este numarul magic in al productiei tipografice dat de masina de tiparit. Daca vrei vorbim de asta mai tarziu.


3. Formatul


Avem nevoie de acest detaliu ca sa stim cat este de mare coala de hartie care se tipareste. De fapt sunt doua formate. Primul format este coala intinsa, la fel ca o rola de material textil desfacuta inainte de taiere. Al doilea format este dat de produsul livrat, formatul finit.


De exemplu, o brosura sau revista inchisa este A4 ( 210x297 mm), dar deschisa este dublu, A3 (297x420 mm).


4. Tipul hartiei


Exista mai multe tipuri de hartie: mate, lucioase, cu filigram, texturate daca vorbim de cateva pe care poate le-ai vazut.


Hartia lucioasa se foloseste cand sunt poze mari sau culori puternice. Ofera claritate si stralucire mai buna. Hartiile mate sunt folosite in prezentari B2B, cand exista mai mult text decat imagine.


5. Greutatea hartiei


Se calculeaza in cate grame contine un metru patrat. Cartile de vizita au de regula 320-400 grame pe metrul patrat. Paginile interioare a unei brosuri se tiparesc de regula pe 135-155 gr./mp. Iar daca ai manual de utilizare si il printezi alb/negru poti sa il printezi pe 90 gr./mp.


O greutate mai mare a hartiei ofera o senzatie de exclusivitate la fel ca si hartia cu textura. O hartie mai grea este putin mai scumpa, dar este mai rezistenta la utilizare frecventa si ofera o tinuta eleganta printului.


6. Numarul culorilor


In mod normal sunt 4 culori daca este tiparita o imagine viu colorata. Se noteaza cu acronimul CMYK. Prin mixarea cernelurilor tipografice (cyan, magenta, yelow, black) se obtine orice imagine.


gif

Mai poate exista si varianta cu o culoare daca este vorba de ilustratie sau text. Uneori manualul de identitate vizuala recomanda utilizarea culorilor speciale Pantone. Aceste sunt culori realizate dupa o formula speciala.


7. Proof-ul


El este o mostra de print ce se realizeaza inainte de a incepe productia de serie pe masinile offset. Este o coala de hartie imprimata cu macheta grafica, fara sa fie taiata, indoita sau formata in produsul finit.


Se realizeaza pe o imprimanta profesionala, la o calitate cat mai apropiata de materialul tiparit ce se va livra la sfarsit.


Pe acest proof se acorda bunul de tipar si se fac eventualele corectari.


8. Finisaje si inobilari tipografice


Capsarea, spiralarea sau stantarea sunt finisaje tipografice. Inobilarile se adauga dupa tiparire. Plastifiera mata, sau lacuirea selectiva sunt cele mai folosite datorita raportului calitate-pret.


gif

9. Livrarea


Hartia tiparita este destul de grea si dificil de manipulat. Acest lucru se reflecta in costurile livrarii. Optimizeazati costurile! Cum? Un furnizor local de print livreaza de aproape, astfel reduce emisiile de carbon cu transportul.


Astazi, poti sa ceri agentiei de print sa iti faca livrarea la multe adrese a brosurilor tiparite. Asa economisesti timp si ai parte de servicii de publicitate full service.


Concluzie


Daca totusi nu te simti sigur cu aceste informatii, poti sa iti intrebi agentia sau designerul cu care lucrezi. O agentie de print locala iti poate oferi sugestii, preturi dar si mostre de print care sa te ajuta sa iti vizualizezi proiectul. Si ea are tot interesul sa nu iti scape nici un detaliu tehnic pentru un tipar de calitate.


Acum, aceste servicii tipografice iti sunt oferite si de agentia noastra. Nu ezita sa ne intrebi de portofoliu sau oferta.