• Boris Aron

De ce sa alegi o agentie de publicitate locala?

Actualizată în: Mai 12

Multe companii se grabesc in aceasta perioada sa se impuna pe platformele de social media: Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin. Fara a contesta rolul dominant al acestora, ignorarea resurselor locale de marketing iti poate fi daunatoare.



Asa ca, adu-ti aminte sa incluzi in strategia ta de marketing si comunitatea locala. Micile afaceri din vecini iti sunt mult mai accesibile ca si parteneriat. Pana la urma, conceptul dezvoltat de Google My Business este un succes (Daca nu ai acest cont configurat poti sa ne contactezi pentru al avea si tu).


Mai poti sa incepi sa lucrezi cu o agentie premiata din Bucuresti, Cluj ori Iasi. Insa in realitate putine firme isi permit financiar asa ceva. O abordare “la nivelul ierbi”, printr-o agentie de publicitate locala este mai eficienta si practica ca sa iti vinzi produsul ori sa ajungi la audienta ta.


O agentie locala poate fi mai pregatita sa iti ofere rezultate bune intr-un buget impus de strategia ta de marketing. Iar daca esti un start-up sau firma la inceput de drum orice idee ori colaborare care optimizeaza bugetul este avantajoasa.


Iata cateva motive pentru te concentra asupra unuei firme locale:


1. Agentia locala intelege piata locala


O agentie locala are avantajul cunoasterii zonei unde se afla si in care tu doresti sa te extinzi. Ei stiu ce functioneaza si ce nu. O agentie de publicitate buna te va ajuta sa iti identifici clientul ideal si sa iti faci un plan de marketing adaptat.


Ea poate sa iti spuna ce consuma acest client, care sunt preferintele muzicale, care sunt marcile de imbracaminte preferate. Iata de exemplu un produs lactat: kefirul. Este consumat cu precadere in nordul Ardealului. Un astfel de produs nu ar avea acelasi succes in Muntenia, insa daca il inlocuiesti cu sana, produs similar ai putea avea mai mult succes.


2. Un partener local te introduce in reteaua de afaceri locala


Un alt avantaj al unei agentii locale de publicitate este ca ea are relatii cu alte afaceri locale. Poti sa te asociezi cu alte afaceri locale daca ai produse ori servicii care se complementeaza.


Daca folosesti Facebook, Instagram, YouTube ori bloging ei te pot ajuta sa faci schimb de backlink-uri ori recomandari pe site-urile lor. De exemplu daca ai suplimente alimentare ori apa imbuteliata. Poti introduce produsele tale in salile de fitness si sport pentru a le prezenta.


3. Agentia locala iti ofera atentie sporita


Cand angajezi o agentie locala de advertising, vei primi mai multa atentie decat de la un conglomerat multinational. Vei putea vorbi direct cu propietarul firmei de cate ori va fi nevoie si il vei putea informa despre rezultate.


In plus, agentiile mici au reputatia de a fi de mai creative. Ele nu au ierarhii si regulamente complicate care sa le cenzureze ideile creative.

Si pentru ca agentiile locale sunt mai mici si adaptabile iti pot aduce economii financiare si de timp.


4. Marketeri locali au legaturi cu media locala


PR-ul (Public Relations) este o componenta importanta a marketingului. Realizam ca PR-ul clasic cu mass media centrala (TV, radio, presa) este in regres de cativa ani buni.

Dar mass media locala (TV, radio, presa) este cosumanta in continuare fiind mult mai bine ancorata in viata cotidiana a comunitatii.


De exemplu, daca o personalitate locala(sportiv, primar, cantaret etc.) iti recomanda o bautura racoritare vei avea mai multe vanzari decat ai fi mentionat la Digi 24.

Iar daca vei sponsoriza un eveniment caritabil ori o actiune sportiva a unor copii vei avea vizibilitate semnificativa.


5. Rezolvarea problemelor in scurt timp


Daca ai un website ori un magazin online realizat in afara tarii ori in alt oras cum se obisnuieste in majoritatea cazurilor, orice problema vei avea se va rezolva in timp indelungat. Daca webshopul tau cade in timpul unei promotii ori varf de sezon, efectul este devastator asupra firmei tale.

Aceasi situatie si pentru materiale promotionale ori print. Cu o firma locala poti sa realizezi in scurt timp orice design de ambalaj, etichete ori campanii de marketing ca raspuns la situatii neprevazute.


6. Costuri reduse


Apeland la o agentie de publicitate cand esti la inceput poate fi costisitor. Mai ales cand esti atent la fiecare ban. Vei fi tentat sa le faci intern. Dar obtii astfel o economie? Un angajat propiu care se ocupa cu publicitatea inseamna taxe, salarii, bonificatii, unelte, licente, cursuri.


Pe de alta parte cu o agentie poti sa lucrezi platind un proiect. Ori cateva ore. Poti sa platesti doar designul unei etichete ori ambalaj. Poti sa ai un proiect doar pentru imbunatatirea site-ul, ori pt SEO.

Poti sa opresti colaborarea pentru cateva saptamani daca ai o perioada mai slaba fara sa platesti. Acest lucru nu poti sa il faci cu marile firme ori cu un angajat.


Nu mai vorbim si de preturile avantajoase care ti le poate oferii pentru printuri si materiale promotionale personalizate realizate local.


Pe langa latura rezidentiala si economica, aceste comunitati au si o latura de servicii creative. Infloritoare am putea spune.

Una din aceste comunitati locale o gasesti in Baicului (Bucuresti). Cartierul tipic anilor 80, este un mix de rezidential preurban, urban, industrial. In locul zonelor industriale s-au dezvoltat nu putine succesuri antreprenoriale: firme de print ori productie publicitara, ateliere de croitorii, firme de design.

Atelierele produc si livreaza o calitate impecabila iar designerii locali ofera servicii creative in piete extrem de competitive.


Ca sa iti aratam potentialul unui design creativ iti prezentam aceest produs al tipografiilor din Baicului:

Este un produs local, de la concept la print. Este printat pe hartie offset de calitate la 2 culori Pantone. Il poti personaliza cu logoul tau si culorile tale. Legatoria este facute cu spire metalice. Designul retro al calendarului se inspira din anii 80: simplu, clasic, practic. Se livreaza intr-un plic din hartie speciala Kraft. Care se poate personaliza elegant, la 1 culoare, pentru a iesi in evidenta logoul si mesajul promotiei.


Astfel, poti sa oferi un articol cu un design creativ, care sa te iti sustina campania de marketing un an intreg. Aceasta ar fi una din multele idei din print care sa aduca valoare brandului tau.


Poti cere si tu o oferta personalizata pentru acest calendar ca sa il incluzi in strategia ta de marketing.