top of page
  • Anita Klein

Publicitatea pentru magazinul online



Una din provocarile functionarii unui magazin online este aducerea si pastrarea clientilor noi.

Devine si mai dificil cand se utilizeza din comoditate doar un singur tip de comunicare: online sau offline.


Cu toate ca este mai complex, din experienta putem spune ca varianta integrata a celor doua este castigatoare. Pana la urma cu ajutorul marketingului tradional reusesti sa intregesti strategia care iti creste traficul magazinului. Fara sa iti secatuiasca resursele financiare.


Marketingul traditional ne inconjoara in permanenta si te poate ajuta sa iti promovezi magazinul tau virtual. Vezi mai jos cateva idei si produse care integrate in strategia ta de vanzari poate sa te sustina. Am ales cele in care predomina partea creativa prin designului grafic. Care se tipareste. Tiparul ramane cu unul din cele mai bune ROI (Rate de recuperare a investitiei) in marketing si in 2021.


Deci fara sa facem prapad in bugetul tau de marketing vezi mai jos lista. Alege ce iti place, toate sau doar cateva.



Sa vedem mai de aproape cum sta treaba cu ele.


1. Grafic designer


O spunem direct: orice promovare are nevoie de o imagine. Imaginea este identitate vizuala a afacerii tale. Ea este creata de un designer grafic sau o agentie cu o echipa de designeri. Acest design il vei folosi in marketingul online dar si in offline cum avem in cazul nostru.


Uita de Canva sau produse similare. Asta daca doresti sa ai rezultate profesionale si o imagine unica care se fie diferita de cele ale concurentei.



Un design reusit nu este doar frumos. El atrage atentia is aduce interactiunea de care ai nevoie pentru cresterea numelui tau.

Ca sa vezi ce poate face un designer grafic poti vedea acest portofoliu.


2. Manual de identitate vizuala


Suna destul de serios, ce zici? Dar hai sa iti descriu mai omeneste ce este, poate devine mai usor de inteles si familiar. Acest manual este un ghid. Ce poate fi alcatuit de la cateva pagini pana la ditamai brosura. In acest ghid se vorbeste despre logoul tau si culorile care se potrivesc si folosesc cu brandul tau. Mai este vorba si de felul literelor (familia de fonturi) cu care iti scrii informatiile si anunturile.


Unde se aplica aceste reguli din manual? Peste tot! In website-ul tau, in postarile de pe social media(Facebook, Instagram, Linkedin ), pe cartile de vizita, pe firma de la intrare, pe ambalajele produselor, pe facturile care le emiti, oriunde apare numele afacerii tale.


Branding
Elementele brandingului

Nu te pedepseste nimeni daca nu il folosesti. Insa daca ai o imagine unitara, adica aceleasi culori ( masurate in formate RGB, CMYK sau Pantone), aceleasi logo nemodificat, acelasi ton al mesajului te ajuta mult in castigarea increderii clientilor. Aceast efort de imagine este un semn de consecventa pe termen lung.


Deci nu ar fi rau de la bun inceput sa ai cel putin un mic ghid de identitate a brandului.

Daca nu stii de unde sa incepi cu el te putem indruma cum sa il obtii. Doar da-ne un mesaj ori telefon daca te grabesti.


3. Hartie personalizata pentru ambalare


Orice produs are nevoie de un ambalaj. Iar daca il oferim si cadou, atunci chiar ai nevoie de o hartie de impachetat pentru aceasta.

Aceasta hartie poate fi simpla dar varianta tiparita este cea mai raspandita. De ce sa nu o tiparesti culorile brandului, logoul si mesajul tau publicitar?

Iti putem crea pentru tine o macheta superba pentru aceasta solutie de impachetare dar si sa ne ocupam de printarea ei.



Daca produsele tale sunt de exemplu fragile, luxoase sau din domeniul modei iti recomandam o hartie de matase personalizata. Aceasta hartie branduita iti oferta o nota de lux produselor tale prin textura ei.


Detaliu tehnic:

Hartie velina cum mai este cunoscuta hartia de matase are o dimensiune standard 70x100 cm. Se poate imprima pana la 6 culori liniare. Imprimarea este realizata cu ajutorul unor clisee care se realizeaza la inceput si pot fi refolosite de nenumerate ori. Comanda minima este de 50 kg hartie tiparita cu o macheta, aceasta greutate inseamna aproximativ 2500-3000 coli.


Daca produsele tale nu sunt fragile, iar tirajul colilor este de aprox 500 bucati iti recomandam hartia personalizata offset. Pregatim pentru ea o macheta cu acoperire 100% care sa ilustreze mesajul campaniei de marketing ce il desfasori.



Se poate folosi pentru produse alimentare ambalate, cani, piese ceramice, piese de schimb, dulciuri.


Pentru produsele alimentare care intra in contact direct cu hartia de ambalare se utilizeaza o hartie speciala cerata. Printarea designului pe aceasta hartie alimnetara necesita o tehnologie care sa respecte cateva normative legale.


4. Panglica textila personalizata


Poti folosi o banda textila branduita pentru ati impacheta livrarile.

Personalizarea se face prin imprimare flexografica sau daca dispui de un buget generos prin tesere. Cel mai utilizat material pentru suport este satinul care poate avea diferite culori si finisaje: mate sau lucioase. Daca iti doresti o sigla si un mesaj usor de citit alege varianta alba pentru un contrast mai bun.


Panglica textila se potriveste de minune daca ai o florarie care face livrari prin curier sau organizezi evenimente cu diferite cadouri cum ar fi marturiile.


Detalii tehnice:

Banda textila are o latime de la cativa milimetri pana la 100 mm. Lungimea este de sute de metri, insa se poate debita si la alte dimesiuni. Materialul care se preteaza cel mai bine la imprimari este satinul deoarece permite realizarea unor detalii mai clare.


5. Etichete adezive personalizate (Stickere)


Printre cele mai versatile si ieftine modalitati de ati personaliza un produs, colet, ambalaj sau pur si simplu semnala prezenta.


Sticker-personalizat
Eticheta adeziva cu design personalizata pentru brand de moda.

Cum poti sa il folosesti? Lipit pe pungile de hartie, daca ai un tiraj de 100-200 de pungi de hartie ce le doresti personalizate. Pentru a tiparii pungi personalizate la un cost unitar decent ai nevoie de aproximativ 1000 de bucati. Altfel realizezi un set de etichete din hartie personalizata care le lipesti de pungi si gata branduirea!


Tot cu aceste etichete branduite poti sigila impachetarea facuta cu hartie de matase personalizata.

Iar daca realizezi un sticker cu un design haios il poti insera in coletul de livrare ca rol de cadou personalizat. Daca ai clienti pana in 30 de ani ori cu umor intact il vor adora pur si simplu.


Detalii tehnice.

Aceasta eticheta adeziva se realizeza din hartie ori PVC. Pe langa calitatea adezivului conteaza si creativitatea machetei care sa atraga atentia. Se pot livra individual, in coala sau in rola. Formele, dimensiunile sunt practic nelimitate.


Pe langa eticheta adeziva folosita pentru personalizarea livrarilor mai avem si eticheta adeziva de produs. Este acea eticheta care apare pe borcane de dulceata ori miere de exemplu. Sau eticheta personalizata de pe sticla de vin, suc ori numeste tu ce bautura vrei.


Eticheta-produse-alimentare
Design si productie eticheta pentru produse gourmet


Detalii tehnice

Eticheta adeziva de produs necesita urmarea unor pasi la realizarea designului grafic. Pe aceste etichete trebuie sa apara informatii reglementate prin lege adaptate fiecarui produs.


Insa aceste informatii nu ne opresc sa realizam un vizual exceptional care sa iti scoata produsul in fata la raft.

Daca vrei sa vezi ce stickere am realizat ori vrei sa iti pregatim designul si productia pentru un proiect al tau ne poti trimite un mesaj ori sa ne suni.


6. Etichete de carton personalizate


Etichetele de carton cu toate ca sunt un produs cu expunere scurta pot spune povestea brandului tau. Punem obligatoriu logoul dar si o poveste care sa incante privirea. Pe verso ori pe o eticheta separata mai trebuie printate si informatiile legale.


Daca ai un brand de fashion, marochinarie ori accesorii ai nimerit in locul protrivit: am lucrat pentru numeroase branduri si avem toata expertiza necesara. Stim si cum sa iti pregatim etichetele de haine cu toate pictogramele si simbolurile.


Etichete-haine-personalizate
Eticheta de carton pentru haine cu design personalizat

Detalii tehnice:

Noi am realizat cu precadere 2 formate: 90x50 mm (cat o carte de vizita) si in forma rotunda (cel mai folosit diametru este 100 mm). La cerere am realiza si un perfor pentru a snur.


Daca ai nevoie de o eticheta de carton pentru haine sau alte accesorii nu ezita sa ne contactezi.


7. Card de multumire


Acest card il tiparim pe un carton de calitate si este o unealta de marketing indragita de clienti. Iar beneficiile raportate la investitie o fac greu de refuzat.


Ce este acest card? Este un print de dimeniunea unei felicitari (A6, adica un sfert de coala A4). Se printeaza o macheta personalizata ce inglobeaza identitatea vizuala a brandului tau. Pe una din parti are un spatiu pregatit in care poti adauga cateva cuvinte de multumire pentru achizitia facuta. Scrise de mana bineinteles.


Card-de-multumire-tiparit
Card de multumire pentru stimularea loialitatii clientilor

Designul pentru acest print trebuie sa fie minimalist pentru a lasa sa iasa in evidenta mesajul scris. Logoul va fie o prezenta discreta putand fi inlocuit cu adresa websitelui. Liniile ajutatoare pentru scrisul mesajului de multumire se pot realiza la una din culorile siglei pentru o mai buna personalizare.


Acest mesaj scris de mana adauga o nota personala de comunicare ce te avantajeaza in fata marilor competitori.


8. Voucher personalizat


Acest voucher sau cupon de reduceri se realizeaza la dimensiunile unei carti de vizita duble. Daca il tiparim pe un carton mai gros ii oferim o prestanta si o pozitionare premium al brandului. Care nu este un lucru rau pana la urma.


Scopul acestui voucher in marketing este rasplatirea si fidelizarea clientilor. Un alt rol poate fi stimularea vanzarilor pentru un produs, eveniment sau recomandare facuta afacerii tale.

Cu acest cupon personalizat oferi o reducere pentru o viitoare achizitie.


Card-reducere-LaBernadette
Voucher cu reducere pentru magazin fashion

Pe macheta acestui voucher printat (poate fi si format digital!) trebuie sa apara vizibil 2 elemente: logoul tau si valoarea reducerii. Nu trebuie uitate introducerea datelor ca durata desfasurarii, conditiile de participare si alte informatii enumerate de lege.


Daca vrei ca un designer din Art Bazar sa iti pregatesca acest voucher poti sa ne contactezi si vei avea in cel mai scurt timp o propunere.


9. Manson de hartie personalizat


Acest manson tiparit pe hartie (similar unui inel) este o varianta rapida de a personaliza ambalarea produselor rigide. Este o banda de hartie printata pe partea exterioar cu un design ce promoveaza produsul. Aceasta banda se infasoara in jurul articolului ce se doreste personalizat. O capsula cu dublu adeziv te ajuta sa iti reglezi si inchizi infasurarea in functie de dimensiune.


Este folosita pentru inchiderea cutiilor de carton rigide. Un alt produs este sapunul hand made. Unele tricouri, fulare, servetele, lumanari parfumate, cutii de dulciuri, mancare cu livrare online, paharele cu bauturi calde folosesc si ele aceste inele mansoane personalizate.


Pentru tiraje de cateva sute bucati este o varianta mult mai economica de personalizare a ambalajelor.


10. Certificat de garantie


Aceste certificate au 3 roluri in marketingul afacerii tale:


1. Designul lor se realizeaza folosind elemente de branding;

2. Contin informatii de utilizare sau provenienta care iti ofera conformare legala;

3. Un certificat de garantie ofera un mic imbold increderii brandului tau.


Formatele lui difera insa de regula are un format mic pentru a putea fi inserat usor si rapid in ambalajul personalizat al produsului.


Certificat-de-garantie-teratai
Certificat de garantie printat pe carton special

Se poate tipari pe cartoane speciale in cazul in care doresti sa accentuezi nota de lux cum ar fi in cazul bijuteriilor. Dar in acelasi timp cu ajutorul unui design grafic se poate crea o identitate unica si pentru acest certificat.


11. Flyer


Costurile pentru tiparirea unui flyer sunt o mica fractiune din valoarea unei campanii PPC. Acest flyer il poti distribui targetat fara a fi restrictionat de regulile GDPR. Iar acest tipar folosit ca insert nu este perceput ca o reclama agresiva care intrerupe pentru a cere atentie.


Il inserezi in coletul de livrare. Mesajul publicitar din creat pe el poate promova un produs, eveniment, promotie sau deschidere de magazin fizic. Macheta trebuie sa fie simpla, iar imaginile de cea mai buna calitate. Cum spatiul este redus pe el, sloganele trebuie sa fie bine realizate.


Pentru informarea mai detaliata a mesajului promotional inseram un cod QR catre un landing page al websiteului. Aici putem adauga informatii detaliate, un eventual CTA (call-to-action) dar si sa studiem datele adunate.


E foarte important insa ca oferta/informatia de pe flyer sa fie relevanta ca sa fie pastrat. Pana la urma aproape toate bucatariile au un flyer bine creat cu un meniu de mancare gustoasa.


12. Ghiduri tiparite


Oamenii sunt fiinte curioase. Adora sa primeasca informatii asezate intr-un mod frumos si usor de inteles. Asa daca ai un magazin de bauturi sau produse gourmet poti face ghiduri interactive cu “pairing” intre ele. Sau sa oferi retete rapide si usoare cu ingredientele tale.


Daca ai produse de décor de asemnea poti sa realizezi un ghid care ajuta la amenajarea cromatica pentru interior.


Magazinele de plante poat oferi oricand un ghid de ingrijire cu un calendar de activitati pe tot anul.


Produsele destinate copiilor se potrivesc de minune cu metru de hartie personalizat ce ofera un joc ori ghid pentru o comoara.


Aceste ghiduri nu costa mult. Prin ele iti arati grija pentru client si dupa realizarea vanzarii. Un lucru benefic pentru brandul tau pe termen lung.



 


Acestea sunt doar o parte propunerile noastre din marketinul offline furnizat clientilor nostri de-a lungul timpului. Ideile si modul de materializare este mare. Lucru benefic deoarece asa personalizezi 100% orice proiect in functie de mai multe variabile.


Pe langa creatie, design grafic si productie, agentia noastra poate sa le integreze in planul general de marketing ca sa iti complementeze promovarea digitala.


Daca doresti sa sa le integrezi in strategia ta de marketing pe acestea sau cauti idei creative poti sa ne suni ori trimit un mesaj.

bottom of page