• Anita Klein

Ce secrete are un design flyer reusit?

Actualizată în: 12 apr.

Oricum indoi un flyer, designul grafic trebuie sa te atraga. autor online necunoscut


Un flyer tiparit poate fi o metoda de promovare mai reusita decat o campanie digitala pe social media. Reusita e data de grafica si continutul lui. Daca oferta este interesanta si grafica atrage atentia ai toate sansele ca pliantul tau sa fie pastrat pentru mai tarziu.


Flyer sau pliant? Ambele sunt acelasi lucru. Si ca sa fie mai confuz mai are si alte denumiri, unele tehnice din industria tipografica sau publicitatii: volanta, foaie volanta, pliant simplu sau leaflet.


Iti doresti si tu un astfel de flyer la pachet cu conceptul cretiv pentru utilizarea lui? Mai departe vei descoperii 6 principii din design si marketing care sa te ajute sa il obtii. Mai mult, le poti folosi usor, fara modificari si la realizarea unei brosuri, pliant ori catalog tiparit.

La sfarsitul acestui articol vei afla:


6 principii pentru o grafica publicitara de succes


Exemple utile de utilizare a flyerului in marketingul local


Ce trebuie sa faci pentru a realiza un flyer


Ai spune ca omniprezenta marketingului digital a inlocuit tiparul clasic: flyerele si brosurile. Este adevarat ca au schimbat podiumul in strategiile de marketing, publicitatea digitala fiind pe primul loc astazi. Dar utilizarea celor 2 intr-un mix integrat de publicitate ofera o solutie viabila pentru branding.


Voucher La.Bernadette.
La.Bernadette utilizeaza flyerul in mixul de marketing.📷 Karolina Grabowska • Pexels

Pana la urma interactiunea materiala si formatele generoase ale printului fara tentatia swipeului sunt atuuri serioase in publicitate: mentinerea atentiei cat mai mult este unul din scopurile oricarei promotii.


La fel ca si publicitatea online, un flyer reusit mentine atentia consumatorului un timp mai lung. Cum reuseste acest lucru? Primul lucru care atrage atentia este oferta propiu-zisa care este tiparita. Asa ca fi atenta sa pregatesti o oferta relavanta pentru consumatorii tai. Acceptarea unei oferte are multe variabile.


Designul grafic reusit este cealalat aspect care atrage atentia.

Daca vrei sa fii sigura ca stimuleaza interctivitatea, adauga o utilitatea practica direct in macheta lui. De exemplu un cod QR care sa directioneze trafic catre siteul tau, un calendar, un cod cu reducere.



6 principii de grafica publicitara pentru un flyer reusit


Cuprins:

1. SIMPLITATE. LESS IS MORE

2. SLOGANUL

3. BENEFICIUL. CE PRIMESC?

4. SA ITI FURE PRIVIREA: CULORI + IMAGINI

5. RECOMANDARI

6. FONTURILE TEXTULUI


Hai sa vedem despre ce este vorba:


1. Simplitate. Less is more


Nu trebuie sa umpli de culoare ori text fiecare milimetru de hartie. Textul trebuie sa fie impartit in fragmente cu spatii generoase intre ele. Este mai usor de citit continutul promovarii. Daca ai o descriere tehnica mai amanuntita foloseste un cod QR cu un link catre siteul tau. Odata directionat catre pagina online a produsului iti cresti si traficul siteului.


2. Sloganul


Se aseaza in partea superioara a flyerului. Cu exceptia logoului el trebuie sa fie mare, bolduit pentru ca este primul lucru pe care il vezi.


Asa ca apeleaza la la toate resursele de creativitate pe care le ai. Sau daca timpul tau este limitat apeleaza la o agentie creativa de publicitate.

Cu el trebuie sa trezesti dorinta si curiozitatea de a afla mai multe informatii sau de a intra pe site.


Sloganul se realizeaza identic cu metadescriptiile din anunturile PPC (Pay-per-Click) pentru Google Ads sau Facebook Ads. De exemplu adaugarea unor cuvinte: “nou, “descopera”, “acum” sau procente la inceputul anuntului pot creste atentia.


3. Beneficiul. Ce primesc eu?


Este principalul lucru ce atrage atentia la orice mesaj publicitar. Enumera cateva beneficii pozitionate imediat dupa slogan. Daca sunt asezate altundeva, e bine sa fie diferentiate prin elmente de design: culoare diferita, caseta cu fonta de culoare diferita, text bolduit.

Informatia sa fie scurta si obligatoriu sa inceapa cu bullet points ori elemente grafice personalizate.

4. Culorile si imaginile. Sa iti fure privirea!


Fotografia potrivita este realizata de un fotograf. Un grafic designer cu experienta iti creste sansa de a avea un design reusit pentru orice material tiparit. Nu poti face rabat la calitate. O imagine face cat 1000 de cuvinte. Daca nu ai buget pentru un fotograf si ai nevoie de imagini generite poti sa le achizitionezi mai ieftin din stocurile de imagini online cum ar fi Istock sau Shutterstock.


Fii atenta la culori. Sa fie din aceasi familie cromatica din logoul tau. Poti sa le folosesti in titluri, text si elemente vectoriale ca sa iti subliniezi brandul.


Intodeauna foloseste culorile in contrast pentru ca ajuta la un citit mai usor. Tine minte, pliantul tau nu trebuie sa fie control oftamologic!

Paleta de culori, la fel ca si la imbracaminte o poti reduce la 3. Pentru eleganta si o nota de exclusivitate.


5. Recomandarile


Daca clientii sau oamenii cu expertiza iti ofera recomandari folosete-le pentru a creste increderea. Aceastea sunt foarte valoroase in orice strategie de marketing.


Daca poti, implica persoane cunoscute care fac parte din comunitatea unde faci promovarea. Foloseste numele lor complet si referinta profesionala.


6. Fonturile


Sau tipul literelor cu care scrii textul. Daca ai de introdus in macheta mult text, alege un font potrivit, usor de citit insa sa fie si potrivit cu domeniul promovat.

Pentru o nota de unicitate incearca sa nu folosesti fonturile comunte, folosite in communicate oficiale sau facturi: Arial, Times New Roman, Tahoma, Verdana.


Pe Google Fonts gasesti o librarie de fonturi elegante si complete. Complete pentru ca includ si diacriticele limbii romane care sunt bine sa le folosesti in orice material tiparit. Denota grija si atentie pentru detalii.


Gaseste o familie de fonturi, maxim 2. Formatul “Serif” (literele au un “talpa”) sunt cel mai usor de citit. Titlurile le poti boldui, marii ori colora cu o culoare diferita pentru a iesi in evidenta.

Mai jos gasesti cateva exemple concrete de utilizarea a flyerului in publicitate.


Exemple de utilizare a flyerului in campaniile de marketing


Insertul tiparit personalizat. Daca ai un magazin online te poti folosi de fiecare livrare pentru a creaste interactivitatea si loialitatea clientului. Cum? Cu ajutorul unui card de multumire personalizat. Iti printam in culori stralucitoare pe un carton premium un vizual atragator. El va cuprinde logoul tau, un design armonizat si un spatiu gol pentru mesajul tau. Acest mesaj ramane sa il completezi cu cateva cuvinte scrise de mana.


Card multumire
Un card de multumire personalizat creste loialitatea. 📷 Lexie Janney • Unsplash

Un alt tip de insert personalizat pe care il realizam frecvent este voucherul cu reducere. La fel si pe acesta il printam dupa manualul de identitate vizuala: logo, culori, fonturi. Mai adaugam un cod QR legat de un landing page de pe siteul tau. Unde ai prezentarea detaliata a ofertei si posibilitatea de ati prelucra datele generate de aceasta promovare.


Cu un cupon de reducere stimulezi vanzarile si traficul E-shopului prin oferirea unui discount pentru o achizitie viitoare.


Urmatorul tip de flyer cu siguranta iti este familiar: meniul de fast-food. Un flyer care daca are o oferta buna este in centrul atentiei, pe usa unui frigider, mult timp. Avand expunerea lunga parca ti l-ai dori cu un design la superlativ. Macheta sa fie clara, un Call-to-Action (Indemn la actiune) vizibil care sa stimuleze vanzarile. Foarte important pentru un flyer cu meniu este utilizarea de poze profesioniste pentru felurile de mancare.


Meniu personalizat
Meniu fast food ca si insert personalizat.📷 Khanh Tu Nguyen Huy • Unsplash

Tot un flyer personalizat pentru mancare este si cel stantat in forma de hanger pentru usa.


Ce trebuie sa faci pentru a realiza un flyer?


Foaia volanta sau flyeru este unul din cele mai ieftine si versatile materiale de marketing. El este definit de utilizarea si macheta lui. Pentru a sti cum sa fie realizat ( vizual si content marketing) trebuie sa stii cui se adreseaza (profilul consumtatorului) si in ce scop (poate fi: notorietatea brandului, lansare unui produs sau magazin, reducere de preturi, cresterea traficului pentru magazin).


De exemplu. Oferi servicii de coafura. Intr-un zona rezidentiala caracteristica tarii noastre cu 3000 de locuitori. Cum poti sa promovezi local un salon de coafura cu ajutorul unui flyer? Cui te adresezi?


Raspunsurile vin simplu. Strategia de marketing se adreseaza unei audiente locale, formata din persoane din segmentul demografic feminin. Cum se reflecta asupra designului din materialul nostru printat?


  • Integram in layout (layout = suprafata vizibila tiparita) elemente stilizate ce simbolizeaza familiaritate pentru comunitatea locala: arbori daca este o zona verde, un rau, elemente de arhitectura ale unei cladiri dragi comunitatii.


  • pentru a fi atragator consumatoarelor ne folosim si de paleta cromatica. Utilizam culorile care sunt in voga in acel moment. De regula pentru astfel de servicii folosim culori pastelate, calde.


Dupa ce ai identificat cui si care este scopul flyerului te poti apuca sa pregatesti continutul acestuia.


Fa o lista cu informatiile ce doresti sa le comunici. Daca nu ai un text in forma finala, noteaza-ti ideile principale. Mai tarziu se pot dezvolta cu ajutorul unui copywriter ori agentiei de publicitate cu care colaborezi. Daca ai oferte cu un pret concret ele ar trebui sa fie la inceptul listei.


gif

Pentru vizualul pliantului incepe cu sigla firmei. Intr-un format vectorial si cu paleta cromatica CMYK specifica tiparului.


Imaginile produselor utilizate in designul grafic trebuie sa fie de o calitate buna. Cat mai multe imagini, din care graficianul sa poate alege imaginea potrivita. Daca nu le ai, acesta este momentul sa apelezi la un fotograf profesionist pentru un set de fotografi care sa iti puna in valoare produsele. Mai mult de 60% din vanzari este imaginea.


Toate aceste informatii se sintetizeaza intr-un brief de creatie pentru designul grafic al foi volante. Il poti obtine de la agentia de marketing sau publicitate cu care lucrezi. Acest brief te ajuta sa iti organizezi procesul cretiv, ideile de promovare si timpul de livrare. Salveaza mult timp si bani.


Daca ai nevoie de asistenta pentru pregatirea continutului, imaginilor si a briefului pentru ilustrarea flyerului unul din colegii nostrii te poate ajuta. Trimite-ne un mesaj pentru a te elibera de acesta sarcina.





Dupa pregatirea briefului, designerul poate incepe sa iti pregateasca flyerul. Pe langa exeperienta si talent acesta se foloseste unul din programele de grafica de care poate ai auzit: Adobe sau CorelDraw.


gif

Desigur poti sa il faci si tu sau sa il realizezi cu ajutorul unei aplicatii online cum este Canva. Este o solutie pana la urma. Insa nu este o solutie profesionista, personalizata. Vei avea o macheta comuna, folosita si de concurenta ta. In plus un ochi avizat va face diferenta intre un flyer cu design amator si unul profesionist.


Un designer profesionist pe langa design iti pregateste materialul si pentru tipar. E vorba de detalii tehnice: margini de taiere, rezolutia buna a imaginilor, paleta de culori CMYK, fonturile vectorizate, repere, faltuire etc. Fara aceste pregatiri calitatea flyerului are de suferit.


In concluzie. Realizarea unui flyer este o munca de colaborare intre tine, clientul si agentia de design. Pregateste cat mai multe informatii pentru a realiza un brief cat mai clar. Pregatirea vizualului si tiparirea lui la cea mai buna calitate este treaba agentiei. Daca ai nevoie de sprijin in aceasta etapa orice designer profesionist ar trebui sa te ajute.



Distributie flyere
Flyerul ramane util in promovarea locala 📷 Erika Giraud • Unsplash

Flyerele sunt un mod de promovare ieftin si usor de targetat intr-o promovare locala.

Daca ai un magazin de cartier, atelier de reparatie sau service, o frizerie sau o florarie si nu ai un buget mare pentru marketingul digital, flyerele sunt o optiune viabila.


Le poti oferi in parcari, cutiile postale sau sa le dai celor care trec prin zona magazinului tau.


Mai avem si alte secrete pentru realizarea unui design reusit de “tiparituri”. Reusit = sa atraga atentia si sa isi implineasca scopul: CTA, trafic pe site sau lead-uri.


Tu cum iti doresti sa faci cu designul flyerului? Vrei sa iti mai spunem si altele idei sau doresti ca designerii nostri sa iti realizeze macheta si printul?


Ne poti raspunde trimitandu-ne un mesaj ori cu un telefon.


“Vanzare buna!”