Unul din lucrurile importante cand pornesti o afacere este brandingul firmei. Dar ce ar putea fi esential brandului tau ca sa il ajute sa fie vizibil? Din exeperienta noastra, esentiale ar fi urmatoarele trei: denumirea firmei, logo-ul si website-ul.
1. Denumirea firmei
Alege un nume bun pentru afacera ta. Gasirea unui nume potrivit startup-ului tau influenteaza evolutia firmei. Un nume prost ales, se poate lasa cu cheltuieli, probleme juridice ori dificultati in strategiile de marketing.
Iata cateva sugestii care sa te ajute sa alegi un nume:
Fereste-te de denumiri greu de pronuntat. Evita pe cat poti jargonul tehnic.
Documenteaza-te online asupra numelui ales. Vezi sa nu mai fie folosit sau sa fie chiar marca inregistrata.
Daca iti desfasori activitatea in Romania, rezerva-ti domeniul “.ro”. Lucrul acesta te poate ajuta in SERP.
Fa o lista cu 3 nume si prezinta-le apropiatilor tai. Reactiile lor iti pot fi utile ce sa alegi.
2. Logo
Logo-ul este un simbol ori design realizat pentru a identifica produse ori servicii. Dedeman ori Petrom sunt logo-urile celebre care se pot indentifica imediat.
Pe langa recunostere, un logo mai are si alte beneficii pentru brandul tau:
Are un impact puternic la prima vedere. O sticla de culoare rosie se asociaza in mod obisnuit cu Coca Cola.
Un logo poate transmite valorile ori personalitatea companiei. Daca te uiti la logo-ul Rompetrol vei vedea ca literele se inclina spre drepata. Astfel ele creaza un efect optic de miscare, de dinamism.
Logoul firmei ofera credibilitate. Consumatorii se ataseaza de logo si valorile lui. Cand se cumpara un produs nou lansat de Gerovital, nu se cumpara doar un produs de ingrijire. Cumparatorul stie ca acest logo ii ofera un produs de calitate.
Prezinta familiaritate. Daca te afli intr-un supermakert in care predomina culorile galben si albastru stii ca este vorba de Lidl.
3. Website
Astazi, fara un site de prezentare brandul tau nu poate exista. Nu poate fi cunoscut decat foarte greu.
Asa ca la inceput poti sa te promovezi cu site-ul tau in mediul online. Clientii tai sunt acolo, cautand informatii. De altfel aceasta perioada pandemica este unul din principalele modalitati de a te promova. Dar un site de prezentare este benefic si pe termen lung nu doar la inceput. Iata de ce:
Website-urile cresc vizibilitatea. Cu un SEO optimizat, clientii te pot gasi online imediat. Cu cat este mai mare vizibilitatea cu atat iti cresc sansele de ati creste numarul clientilor si a afacerii. Nu uita insa sa publici constant un produs de calitate.
Clientii pot sa te contacteze prin website. Practic acesta devine un magazin/birou al afacerii tale deschis non-stop.
Pe langa cele 3 exemple mai sunt si altele care contribuie la cresterea brandului tau: culorile folosite in materialele de marketing, procesul de vazare, produsele si serviciile care le oferi si multe altele.
Asa ca inca de la inceputul activitatii nu uita ca practic tu iti construiesti un brand.
Comments