top of page
  • Anita Klein

Ce se scrie pe o carte de vizita?

Printate cu un logo profesionist care ti l-ai dorit, cartile de vizita sunt in top 3 instrumente de marketing ale unei afaceri. La fiecare intalnire sau aparitie publica, cu ajutorul lor, nu poti rata momentul de lasa un mic reminder al brandului tau.

Pare suficient de important pentru businessul tau? Daca da, nu lasa voia soartei designul si tiparirea lor.


Carte de vizita
Oferirea unei carti de vizita ofera incredere si vizibilitate brandului tau

Mai este util astazi sa folosesti cartile de vizita printate?


Am putea spune ca nu. LinkedIn, Facebook si alte aplicatii utilizate pentru distributia informatiei sunt omniprezente. Fiecare persoana activa profesional are pe Linkedin si Facebook informatiile ce le regasesti si pe cartile de vizita. In online afla chiar mai multe despre persoana care te intereseaza: experienta profesionala, evenimente din viata personala, cauze sociale in care se implica. Deseori poti gasi si un portret. Iar simpla adaugare la cunoscuti pe Linkedin a devenit un fapt acceptat ca si conduita de afaceri.


Insa realitatea din offline difera putin, are particularitati care favorizeaza interactiunea materiala. Cartea de vizita este unul din numeroasele instrumente de promovare din marketing. Iar marketingul fiind un domeniu multimodal trebuie sa profiti de toate componentele lui ca sa te promovezi. Una din aceste instrumente care apartine marketingului traditional este cartea de vizita.


Cartile de vizita cu un design grafic atragator si bine facut, intr-un context potrivit pot fi acel factor care sa iti diferentieze brandul in fata celor care refuza sa le foloseasca.

Pana la urma te poti folosi de ambele modalitati cand te prezinti prima data: cartile printate si profilul digital.


Oferind o carte de vizita arati ca cunosti legile si cutumele marketingului traditional. Trasaturi cumva desuete si conservatoare. Insa asa comunici incredere si si stabilitate, lucruri pe care ti le doresti si tu de la partenerii tai.


Practic folosind 2 metode ca sa captezi atentia (material si digital) esti in avantaj fata de cei care se incapataneaza sa foloseasca doar o singura metoda cum ar fi un profil digital din Social Media.


Cu toate acestea, folosirea cartilor de vizita tiparite s-a redus simtitor. Este tot mai dificil in Bucuresti sa gasesti un print shop unde sa iti realizezi un design grafic si un print pentru un set de carti de vizita noi. Agentie noastra de design grafic este printre putinele ramase care iti ofera macheta si tiparirea lor.


Ce elemente definesc pretul pentru o carte de vizita?


Cartea de vizita este prima sansa sa te prezinti pe tine ori brandul tau. Vrei sa ai niste carti de vizita unice? Iti prezentam mai jos cateva secrete legate de informatia si designul care duc la un rezultat special:


Logoul designul tau


Este elementul principal de pe cartea de vizita. Trebuie sa fie vizibil, realizat profesional pentru a inspira incredere.


Elemente grafice sau imagini de produse


Iti sugeram sa nu iti incarci macheta, ea oricum are o dimensiune redusa. Informatia va fi greu de citit si nu te va ajuta deloc la vanzare. Poti utiliza in schimb un slogan ori un cod QR catre o un landing page sau pagina de contact a siteului tau. Daca doresti sa prezinti mai multe informatii intr-o prezentare clasica si premium tiparita iti recomandam o brosura sau un flyer. Sunt cele mai bune alegeri, care denota eleganta si o promovare discreta.


Culorile din macheta


Numarul culorilor si pe cate fete le tiparesti, fata-verso sau doar fata, iti influenteaza pretul tiparului. Cea mai economica varianta este folosirea culori, negru fiind optiunea cea mai sigura. Si o singura fata tiparita. Cand iti pregatim macheta, din culoarea aleasa iti realizam mai multe nuante. Cu acestea iti puteam crea un design care sa iti fure privirea.


Dimensiunile unei carti de vizita


In Romania si tarile europene se foloseste in majoritatea situatiilor marimea de 90x50 mm. Ocazional, influentat de sistemul anglo-saxon se mai tiparesc si carti cu formatul 85x55mm. Cartile duble sub forma unui pliant mic sunt utilizate rar astazi. Erau folosite in anii `90 la promovarea micilor afaceri locale (reparatii, instalatori, croitorie etc. ) la aproape toate evenimentelor outdoor.


Hartia cartilor de vizita


In mod normal se folosete o hartie groasa, carton alb de buna calitate cu o greutate de minim 350 grmp. Este aproximativ jumatate din grosimea unui card de plastic. Dupa cum ai remarcat un carton de calitate premium lasa un impresia de prosperitate si profesionalism.


Ce trebuie sa vezi pe o carte de vizita?


Informatia si designul unei carti de vizita are un design clasic si universal. In functie de locul utilizarii informatia este in limba locala sau o limba de circulatia internationala: engleza, franceza, germana, rusa.


Urmatoarele informatii ar trebui sa apara pe orice carte de vizita:

  • Logo

  • Denumire firma

  • Nume si prenume

  • Ocupatia

  • Date de contact personale: telefon, email, ID msg.

  • Datele de contact ale firmei: adresa, telefon, website

  • Slogan ori QR cod (optionale)


Configurarea profesionista a unei carti de vizita


1. Logoul pe o carte de vizita


In jurul acestui element vizual se realizeaza tot designul de care ai nevoie. El trebuie sa fie vizibil, asezat armonios fara a abuza de spatiu. Aproximativ 30% din "oglinda tiparita" a cartii este alocat acestuia. Vorbind de cartile cu dimensiunea de 90 x50 mm, cea mai intalnita in Romania. In peste 90% din tipurile cartilor de vizita avem unul din urmatoarele 3 pozitionari ale siglei:


Layout carti de vizita
Pozitionarile unui logo pe cartile de vizita

  • Logo pozitionat standard. Il avem pozitionat in partea superioara, centrat cu numele companiei si numele persoanei unul sub altul. Este un design clasic care este utilizat pentru simplitate si versalitate.


  • Aliniat in laterala. Sigla se aseaza in una din partile laterale: stanga ori dreapta. Restul informatiilor se aseaza compact in partea opusa, simetric. Pentru Romania si spatiul european recomandam pozitionarea emblemei in partea stanga, deoarece atentia urmeaza traiectoria citirii de la stanga spre dreapta. Acest format este folosit cu precadere in domeniile industriale, farmaceutice, retail.


  • Portret (50x90mm). Acesta este un format “modern”. Carte se aseaza “in picioare” iar logoul si informatia se distribuie in macheta ca si la formatul standard. Acest format este folosit frecvent in domeniile creative, fashion, imobiliare si servicii IT.


2. Dimensiuni si proportii la machetare


Logoul, textul si eventualele elemente grafice trebuie sa formeze un tot unitar. Totusi creativitatea trebuie sa ia in considerare unele aspecte tehnice ale tipografiei pentru a nu avea surprize neplacute. In print exista o zona de siguranta in jurul marginilor de taiere.


Aceasta margine, numita si bleed este motivata tehnic. Ghilotina care taie tiparul nu poate sa taie exact unde dorim. Alt aspect este usurinta cu care citeste/utilizeza (UX Design) cititorul cartea de vizita. O rama imaginara de 5 mm ce incadreaza toate elementele grafice importante ale designului este folosita in mod normal.


Dimensiunile informatiei scrise. Au o ierarhie. Nu avem o marimea exacta. Ea variaza insa de stilul fontului (literei): denumirea firmei cea mai mare: 14 pt. Pentru nume 11 pt. Pentru ocupatie scris italic deseori avem 9 pt. Pentru restul informatiilor cel putin 7 pt.

Graficianul care realizeaza layoutul identifica pe loc marimea si proportia optima a fonturilor pentru o macheta reusita.


Un sfat practic legat de marimea fonturilor. Incearca sa sa folosesti literele cat mai mari. Asta daca nu doresti sa transformi cartea de vizita in examen oftamologic.


3. Culorile


Culorile se recomanda a le folosi din aceasi tema cromatica din manualul corporate sau logo. Se aplica acelasi principiu ca si in imbracamintea de bun gust: less is more!


4. Fonturile


Fonturile (sau literele) sunt practic infinite ca stiluri si infatisari. Pentru usurinta informatiei le putem imparti in 2 mari categorii cele mai utilizate: serif si sans serif. Serif-ul este acel mic picior care apare in partea de jos. Prezenta lui ajuta la citirea mai usoara si rapida a textului. Incearca sa nu folosesti fonturile de mana. In special cand informatia este importanta sau este mai mult de 1 cuvant. Este greu de citit.


Sans vs Serif
"Piciorul" care face diferenta dintre fonturile Sans Serif versus Serif

Exista si o preferinta a fonturilor in functie de domeniul de activitate. Ce merge pentru o gradinita de copii nu se potriveste cu un cabinet de avocatura.

Alege maxim 2 familii de fonturi, insa folosirea unei singure familii cu 2-3 declinari este o varianta.


Fonturi si culori
Fonturi si culori gresit alese pentru domeniul de activitate

Un manual corporate pentru branding are in mod normal incluse si tipurile de font pe care sa le utilizezi.


5. Bunul de tipar


"BT-ul" este partea finala a oricarei machete pentru print, de la cartea de vizita la ambalajul personalizat. Intodeauna inaintea de a trimite la tipografie se face o ultima verificare. Datele de contact (numere si adrese de mail) au deseori greseli de tehnoredactare.


Din experienta noastra in design o persoana din afara procesului de pregatire este de mare ajutor daca face o verificare suplimentara.


Iar ca o nota de stil iti recomandam sa folosesti pentru pastrarea lor un suport de carti de vizita personalizat. Este un articol promotional care ofera o eleganta in momentul intalnirilor de afaceri.


Informatii sunt complesitoare ori doresti sa afli mai multe? Nici o problema, da-ne un semn si unul din colegii nostrii te poate consilia. De la designul grafic, pregatirea si verificarea layoutului ori printarea cartilor de vizita pe care ti le doresti.

Comments


bottom of page