• Anita Klein

Ce se scrie pe o carte de vizita?

Actualizată în: Iul. 14

Printate cu un logo realizat profesionist, cartile de vizita reprezinta primele unelte ale unei afaceri. Cu ocazia fiecarei intalniri sau prezentari profesionale nu rata momentul de lasa un mic reminder al businessului tau.

Asa ca nu lasa la intamplare pregatirea designului grafic si productiei lor.


Carte de vizita
Oferirea unei carti de vizita ofera prestanta

Dar mai sunt utile sa folosesti cartile de vizita printate?


Am putea spune ca nu. LinkedIn, Facebook, Whatsup si alte aplicatii utilizate pentru distributia informatiei sunt omniprezente. Fiecare persoana activa are pe Linkedin si Facebook informatiile care le regasesti si pe cartile de vizita. Ba poti afla chiar mai multe: experienta profesionala, evenimente din viata personala, cauze sociale in care te implicat chiar si un portret. Iar simpla adaugare la cunoscuti pe Linkedin a devenit un fapt acceptat ca si conduita de afaceri.


Insa realitatea difera putin. Cartea de vizita este un instrument al marketingului. Iar marketingul fiind un domeniu multimodal trebuie profiti de toate uneltele lui ca sa te promovezi. Una din aceste unelte care apartine marketingului traditional este cartea de vizita.


Cartile de vizita cu un design grafic adecvat, intr-un context potrivit pot fi acel factor care sa iti diferentieze brandul in fata celor care refuza sa le foloseasca.

Pana la urma te poti folosi de ambele cand te prezinti: cartile printate si profilul digital.


Oferind o carte de vizita arecati ca cunosti legile si cutumele marketingului traditional. Comunici incredere si si stabilitate.

Practic ai doua unelte cu care sa captezi atentia si esti intru-un avantaj daca le utilizezi fata de cei care aleg o singura cale din incapatanare.


Cu toate acestea folosirea cartilor de vizita s-a redus simtitor. Este tot mai dificil in Bucuresti sa gasesti un shop print unde sa iti realizezi un design grafic si un print pentru un set de carti de vizita noi. Daca nu ai gasit acest shop da-ne un semn si unul din graphic designeri nostri iti pot oferii macheta si cartile de care ai nevoie.


Ce elemente definesc pretul pentru o carte de vizita?


Cartea de vizita este prima sansa sa te prezinti pe tine ori brandul tau. Asa ca iti prezentam mai jos cateva aspecte legate de informatia si designul care iti pot face cartile de vizita speciale:


Logoul tau


Este elementul principal de pe cartea de vizita. Trebuie sa fie vizibil, realizat profesional pentru a inspira incredere.


Elemente grafice sau imagini de produse


Iti sugeram sa nu iti incarci macheta, ea oricum avand o dimensiune redusa. Informatia va fi greu de citit si nu te va ajuta deloc la vanzare. Poti utiliza in schimb un slogan ori un cod QR catre o adresa web. Daca doresti sa prezinti mai multe informatii in format tiparit atunci un flyer ori o brosura este cea mai buna alegere.


Culorile din macheta


Numarul acestora si pe cate fete le tiparesti influenteaza pretul. Cea mai economica varianta este folosirea culorii negre. Cu ajutorul designerului grafic din culoarea neagra realizam nuante de gri cu care iti puteam crea un design care sa iti fure privirea.


Dimensiunile unei carti de vizita


In Romania si tarile europene se foloseste in principal dimensiunea 90x50 mm. Ocazional, influentat de sistemul anglo-saxon se mai tiparesc si carti cu formatul 85x55mm. Cartile duble sub forma unor minicoperti sunt utilizate rar astazi. Erau folosite la promovarea micilor afaceri(reparatii, instalatori, croitorie etc. ) in zona evenimentelor outdoor.


Cartonul cartilor de vizita


In mod normal se printeaza pe un carton alb, de buna calitate de minim 350 grmp. Este aproximativ jumatate din grosimea unui cart de plastic. Un carton de calitate premium lasa un impresia de prosperitate si profesionalism.


Ce trebuie sa apara pe o carte de vizita?


Informatia si designul unei carti de vizita are o configurare clasica, traditionala si universal valabila. In functie de locul utilizarii informatia este in limba locala sau o limba de circulatia internationala: engleza, franceza, germana, rusa.


Urmatoarele informatii trebuie sa apara pe o carte de vizita:

  • Logo

  • Denumire firma

  • Nume si prenume

  • Ocupatia

  • Date de contact personale: telefon, email, ID msg.

  • Datele de contact ale firmei: adresa, telefon, website

  • Slogan ori QR cod (optionale)


Configurarea profesionista a unei carti de vizita


1. Logoul pe o carte de vizita


In jurul acestui element vizual se realizeaza tot designul pentru print. El trebuie sa fie vizibil, asezat armonios fara a abuza de spatiu. Aproximativ 30% din oglinda tiparita a cartii este alocat acestuia. In peste 90% din tipurile cartilor de vizita avem unul din urmatoarele 3 pozitionari ale siglei:


Layout carti de vizita
Pozitionarile unui logo pe cartile de vizita

  • Standard (90x50mm). Il avem pozitionat in partea superioara, centrat cu numele companiei si numele persoanei unul sub altul. Este un design clasic care este utilizat pentru simplitate si versalitate.


  • Aliniat in laterala (90x50mm). Sigla se aseaza in una din partile laterale: stanga ori dreapta. Restul informatiilor se aseaza compact in partea opusa, simetric. Pentru Romania si spatiul european recomandam pozitionarea emblemei in partea stanga, deoarece atentia urmeaza traiectoria citirii de la stanga spre dreapta. Acest format este folosit cu precadere in domeniile industriale, farmaceutice, retail.


  • Portret (50x90mm). Acesta este un format “modern”. Carte se aseaza “in picioare” iar logoul si informatia se distribuie in macheta ca si la formatul standard. Acest format este folosit frecvent in domeniile creative, fashion, imobiliare si servicii IT.


2. Dimensiuni si proportii la machetare


Logoul, textul si eventualele elemente grafice trebuie sa formeze un tot unitar. Totusi creativitatea trebuie sa ia in considerare unele aspecte tehnice ale tipografiei pentru a nu avea surprize neplacute. In print exista o zona de siguranta in jurul marginilor de taiere.


Motivul principal este tehnic, eventuala eroare de debitare. Insa mai exista usurinta cu care citeste/utilizeza (UI Design) cititorul cartea de vizita. O bordura invizibila de 5 mm imprejur ce incadreaza toate elementele grafice importante ale designului este folosita in mod normal.


Dimensiunile textelor. Au o ierarhie. Marimea exacta variaza insa de stilul fontului: denumirea firmei cea mai mare: 14 pt. Pentru nume 11 pt. Pentru ocupatie scris italic deseori avem 9 pt. Pentru restul informatiilor cel putin 7 pt.

Graficianul care realizeaza layoutul identifica pe loc marimea si proportia optima a fonturilor pentru o macheta reusita.


Un sfat ultim pentru utilizarea fonturilor este sa incerci sa sa folosesti literele cat mai mari. Asta daca nu doresti sa transformi cartea de vizita in examen oftamologic.


3. Culorile


Culorile se recomanda a le folosi din aceasi tema cromatica din manualul corporate sau logo. Se aplica acelasi principiu ca si in imbracamintea de bun gust: less is more!


4. Fonturile